Operatorul național aerian Tarom are nevoie de un ”împrumut de salvare”, pe termen scurt, pentru implementarea unui plan de restructurare, dar și de un împrumut pe termen mediu, sub forma unui ajutor de stat, pentru modernizarea flotei comerciale. Măsurile ar putea avea un rezultat financiar de 30 milioane dolari anual, potrivit unei analize văzută de Profit.ro și efectuate de consultantul extern contractat de Tarom.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Potrivit rezultatelor financiare publicate la Ministerul Finanțelor, în 2018, Tarom și-a adâncit pierderile de la 175,5 milioane de lei la aproape 183 de milioane de lei, în timp ce afacerile au crescut cu aproape 17%, la 1,2 miliarde de lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este bine de știut: Transportatorul aerian național Tarom are, din a doua parte a lunii iunie, un al patrulea director general doar în acest an. Mădălina Mezei, care din aprilie 2009 era reprezentant al companiei la Bruxelles l-a înlocuit în funcție pe Mareși Cărăvan, care a condus compania timp de câteva zile, după ce pilotul Florin Susanu a renunțat la poziție. Susanu îl înlocuia în funcție pe Werner Wolff, îndepărtat de la conducerea Tarom în luna martie.
Context: Recent, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că noua organigramă a societății Tarom a fost discutată în Consiliul de Administrație și urmează restructurări la această companie, precum și la alte societăți de stat din subordinea ministerului de resort.
Potrivit unui document oficial, Tarom a contractat un consultant extern pentru elaborarea unui plan de măsuri de eficientizare a activității.
Conform acestui consultant, pentru continuarea activității și implementarea unei strategii coerente de dezvoltare, Tarom are nevoie urgentă de restructurare precum și de susținere financiară pe termen scurt și mediu, pe următoarele două direcții:
- Implementarea unul plan de de restructurare care să vizeze atât optimizarea veniturilor (prin optimizarea rutelor actuale, îmbunătățirea strategiei de preț etc.), cât și reducerea costurilor (măsuri care să susțină transformarea organizațională și optimizarea principalelor categorii de costuri).
- Modernizarea flotei, având în vedere necesitatea înlocuirii în operare a aeronavelor ATR42/72 și B737-300.
De altfel, la finele iunii iunie, conducerea Tarom a fost mandatată de acționarul majoritar să achiziționeze un număr de nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei.
CITEȘTE ȘI OFICIAL Trenurile de mărfuri circulă pe căile ferate române mai încet decât trotinetele electrice. Majoritatea trenurilor de călători nu depășesc cu mult trotinetaTot conform consultantului, Tarom poate genera un impact estimat pe rezultatul financiar de până la 30 milioane dolari anual, ulterior implementării integrale a acestor măsuri.
Pe termen mediu, însă, nevoia de finanțare pentru modernizarea flotei va trebui acoperită prin surse externe, a recomandat consulatntul companiei baționale.
Astfel, ar fi necesare:
- Accesarea unui împrumut pe termen foarte scurt (împrumut de salvare) care să finanțeze implementarea planului de restructurare, pe o perioadă de maximum 6 luni.
- Accesarea unui ajutor de stat care să finanțeze modernizarea flotei și activitatea pe termen mediu, pe o perioadă de până în 5 ani.
CITEȘTE ȘI Ministrul Transporturilor promite restructurări la companiile din subordine, printre care TAROM și CNAIR: Nu mai ținem un stufăriș de oameni care nu fac nimic