Dacia prezintă în premieră primul său model complet electric din istorie, o avanpremieră sub forma unui concept-car, ce anticipează versiunea de serie. Dacia a ratat debutul live la Geneva, în cadrul salonului auto, din cauză că salonul a fost anulat. Șefii Renault au pregătit însă lansarea online, pentru a intra în programul stabilit pentru lansare.
Înainte de publicarea primelor fotografii oficiale cu Dacia electrică, iată datele tehnice, preluate de Profit.ro direct de la producător. Și asta pentru că Dacia electrică este identică din punct de vedere tehnic cu versiunile din China ale Renault, care au mai fost sau sunt vândute și sub numele de Fengxing, Venucia sau Dongfeng. Exemplarele care vor fi vândute în showroom-urile din Europa ale Dacia vor fi produse în aceeași fabrică din Shiyan unde este fabricat Renault K-Ze, uzină construită de Dongfeng, acționar al PSA Group. Singura diferență va fi logo-ul Dacia de pe capotă și unele adaptări de siguranță absolut obligatorii în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit primelor estimări, Renault mizează pe circa 20.000 de unități vândute anual în Europa, un volum care ar putea reduce serios presiunea pusă de țintele de emisii CAFE.
Prețul Daciei electrice va începe de la aproximativ 15.000 de euro, versiunea standard, la care se vor aplica subvențiile în funcție de fiecare țară. În România, mașina ar putea să coste cât un Logan, dată fiind subvenția de 10.000 de euro pe care o acordă statul român la achiziția unui vehicul electric. Lansarea versiunii de serie va avea loc în 2021, cu start al livrărilor prgramat în 2022.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Firea prezintă noile autobuze hibrid din BucureștiNoua Dacia care intră în era electrică este un automobil extrem de mic, de clasă A. Va fi mai mică decât Sandero, având 3,73 metri lungime, fiind comparabilă, inclusiv ca proporții, cu Fiat Panda.
Partea electrică este asigurată de o baterie Li-ion de 26,8 kWh și un motor de 33 kW, adică 45 CP. Performanțele sale pe șosea înseamnă o viteză maximă de 105 km/h, o autonomie de 271 km (ciclu NEDC), echivalent al unei autonomii ideale de 350 km, la o viteză maximă de 60 km/h. Încărcarea va fi destul de rapidă, 30 de minute pentru aproximativ 80% din capacitatea bateriei. Teoretic, va putea fi făcut un drum de la București la Mamaia cu o singură încărcare de baterie, dar pentru siguranță se va putea face o pauză de o cafea pentru o nouă încărcare. Numai că volumul portbagajului nu este potrivit pentru concediu, ci doar pentru un weekend scurt.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu noua Sandero StepwayRenault mizează, de asemenea, pe faptul că Dacia electrică ar putea avea un succes foarte mare în zona de car-sharing, datorită prețului foarte mic și al prețului de exploatare de asemenea redus.
Lansarea oficială a primului model Dacia EV are loc online, pe 3 martie, la ora 9 și 15 minute.