Primul automobil electric al mărcii Dacia, Spring, a obținut un rezultat remarcabil la testele GreenNCAP, teste de consum și economie de energie, derulate de cei care fac și testele de impact EuroNCAP, cu cel mai mare scor al eficienței energetice. Rezultatul balansează scorul slab obținut la testele de impact de Spring - VEZI AICI FOTO Dacia Spring s-a răsturnat, la primul crash test în viața reală
Două scoruri de 10 puncte și unul de 9,8 puncte a obținut Dacia Spring la testul energetic, de consum, realizat de GreenNCAP în luna august. Rezultatul este cel mai bun înregistrat de autoturismele testate în 2022 și este tototdată unul dintre cele mai bune de când se fac testele de energie. Practic, scorul de 9,8 este al cincilea cel mai mare din toate testele.
Dacia Spring, care este echipată cu un motor electric de 33 kW, a primit scoruri de 10 puncte pentru poluarea aerului și emisii de gaze, așa cum primesc toate vehiculele electrice, și a obținut un scor aproape maxim la general: 9,9.
„Noul model electric al Dacia - Spring - este un vehicul urban compact cu design SUV. Puterea sa modestă de 33 kW limitează caracteristicile dinamice, dar îi va atrage pe cei care caută mobilitate urbană individuală funcțională, curată, eficientă și accesibilă” descriu cei de la GreenNCAP mașina.
Conform testelor, mașina nu poate depăși o autonomie prea mare, în regium de rulare pe autostradă. „La o temperatură ambientală de 23°C, pe autostradă se poate aștepta o autonomie de rulare de aproximativ 140 km”, se arată în descrierea rezultatelor. Concluzia este una favorabilă modelului românesc. „Spring este o mașină prietenoasă cu mediul, nu numai datorită absenței emisiilor de poluanți, ci și datorită consumului redus de energie. Cu 5 Stele Verzi și un indice general de 9,9, super mini-ul Dacia le dă exemplu celorlalți”.
Cu această ocazie aflăm și consumul de energie al modelului Spring, în urma unor teste profesioniste: 16,2 kWh/100 km în regim normal, 23 kWh/100 km pe autostradă și 18,1 kWh/100 km la temperaturi scăzute.
Anul acesta a mai fost testat modelul electric Audi Q4 e-tron, care a obținut un scor de numai 9,2 puncte pentru eficiența energetică, dar și 9,5 puncte pentru emisiile de gaze, din cauza consumului mare de curent, care este transformat printr-un calcul complicat în gaze emise în timpul producerii energiei electrice.
Anul trecut, cele mai bune rezultate ale unor vehicule electrice au fost cele ale lui Lexus UX 300e, cu 9,7 scor pentru eficiență energetică, și Nissan Leaf, cu 9,9 scor. În 2020, au fost testate Hyundai Kona, cu 10 pe linie, și Renault Zoe, de asemenea, 10. Procedurile de testare au fost însă înăsprite între timp, pentru a pune în evidență mai bine emisiile generate de producția de energie.
Pe lângă modelele electrice, GreenNCAP au mai testat un automobil PHEV, trei hibride și șase automobile cu motoare cu combustie. Cel mai bun scor din această ultimă categorie a fost obținut de modelul Renault Kangoo, cu motorul TCE 130, pe benzină, cu două stele și jumătate, și VW Caddy, cu motorul 1.5 TSI. Restul automobilelor au primit doar 2 stele. Dacia Sandero a fost testat în 2021, cu 2 stele și jumătate, iar Duster în 2020, cu același scor.