Dacia Sandero revine în fruntea clasamentului vânzărilor de automobile din Spania, după o jumătate de an în care a suferit în urma crizei semiconductorilor. Modelul românesc profită de opririle pe care concurenții săi le-au avut în ultima lună, relevă date analizate de Profit.ro.
Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil din Spania, în luna august, o performanță care a contribuit semnificativ la poziția de lider european al vânzărilor din Europa, în ultima lună. Modelul românesc, lansat în urmă cu mai puțin de un an pe piață, dar afectat serios de criza pendemiei și de cea a cipurilor, recuperează în această perioadă pe mai toate piețele vestice cota de piață pierdută. În Spania a înmatriculat 2.140 de unități, depășind, la mare distanță, modelele Hyundai Tucson, Opel Corsa, Toyota Corolla și Seat Leon.
După opt luni, Dacia Sandero are 12.943 de autoturisme vândute și este al treilea cel mai vândut model din Spania. Dacia Duster a reușit să „prindă” de asemenea Top 10, fiind pe locul opt, cu 856 de autoturisme înmatriculate.
Chiar dacă pare paradoxal, cu un volum de 3.135 de autoturisme înmatriculate în august, clasată pe locul 6 pe piața spaniolă, Dacia are un rezultat mai slab decât în 2020 cu -16,7%. Pe întreg anul (ianuarie – august), marca românească să egaleze rezultatul de anul trecut, cu 22.877, respectiv o creștere infimă, de 0,5%.
Piața auto din Spania este în scădere abruptă, din cauza absenței mașinilor din stocurile dealerilor. Practic, opririle repetate ale fabricilor de automobile, ca urmare a lipsei de semiconductori au lăsat clienții fără mașinile comandat, iar dealerii la rândul lor nu au abut ce să vândă clienților care doresc mașini de pe stoc. În total, în august au fost înmatriculate 47.584 de autoturisme, cu 29% mai puține decât anul trecut. Pe segmentul de vehicule comerciale ușoare scăderea a fost la fel de mare, 28,6%, cu un volum de 8.310 unități.
Pe intervalul ianuarie – august piața spaniolă de autoturisme, a treia cea mai mare din UE, are o creștere de 12,1%, cu 588.314 unități.