Programul de lansări al mărcii Dacia a fost perturbat serios de dificultățile financiare ale companiei Renault, de scăderea bruscă a pieței de automobile din Europa și, acum, de epidemia de coronavirus. Cu toate acestea, planul lansărilor trebuie continuat, pentru ca produsele să rămână competitive în momentul în care economiile încep să-și revină.
Dacia are pentru acest an mai multe lansări programate, așa cum Profit.ro a anticipat deja pe baza informațiilor neoficiale. Acum, publicația franceză Caradisiac aduce informații noi, fără a preciza sursa, date care confirmă informațiile privind lansările Dacia din perioada următoare.
Primele noutăți vor veni din zona monovolumelor și comercialelor ușoare, unde Dacia are un tandem, Lodgy și Dokker care contrastează. Dacă Dokker poate fi considerat un moedl de succes, cu vânzări bune în aproape toate țările europene, Lodgy nu a reușit să-și găsească o nișă potrivită, după 7 - 8 ani de existență. S-a discutat despre transformarea lui într-un SUV de mari dimensiuni, un Grand Duster, s-a discutat și despre eliminarea din gamă, în cele din urmă Renault a decis să păstreze mașina și să o transforme într-un crossover așa cum a făcut-o cu Espace.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ce este sigur este faptul că ambele modele, Lodgy și Dokker, vor rămâne pe aceeași platformă M0, o versiune alungită a celei de pe Logan/Sandero, și vor fi fabricate în Tanger, Maroc. Dacă inițial ar fi trebuit să fie lansate la Geneva, în această primăvară, acum Caradisiac spune că perioada de lansare va fi vara lui 2020.
La Salonul Auto de la Paris, noutatea cea mai importantă pentru Dacia va fi Sandero, pe care l-am putut vedea deja cu camuflaj. Cel mai vândut automobil din gama Dacia și cel mai vândut automobil din Renault Group, dacă adunăm și vânzările sub sigla Renault din America de Sud, Africa sau Rusia, va avea premiera alături de versiunea sedan, Logan. Mașinile vor fi prezentate la Paris, dar vor debuta pe piață abia către sfârșitul anului.
Ele reprezintă o roveluție în istoria Dacia, marcând o trecere de la vechea platformă, care își are rădăcinile în vechiul Clio Symbol, la noua platformă comună CMF, e drept, o versiune simplificată a acesteia. Cu aceste două noi modele Dacia va beneficia și de prima motorizare hibrid din istorie, chiar dacă va fi vorba doar despre un mild-hybrid. Nu știm încă dacă Sandero va veni încă de la debut cu versiunea Stepway, cea mai vândută (75% din comenzi) sau aceasta va fi păstrată pentru un an mai târziu.
După cele patru modele, anul viitor va veni rândul lui Logan MCV, despre care nu se știe dacă va mai păstra același nume, dar va trece și el la designul nou și la noua platformă.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford Kuga, lansat pe piața din România printr-o conferință de presă online. Care sunt prețurileCe este important este faptul că, odată cu intrarea în producție a acestor trei modele, uzina din Mioveni va trebui retehnologizată pentru a fi pregătită să asambleze mașini pe noua platformă. Este posibil, din acest motiv, să existe unele redistribuiri ale mixurilor de producție între Mioveni și Tanger.
O altă lansare importantă în perioada 2020 - 2021 va fi Dacia Spring. Aceasta a fost deja prezentată sub forma unui prototip/showcar și va debuta oficial, în versiunea de serie, în prima parte a lui 2021. Cu aceste șase produse noi, Dacia poate spera la o creștere substanțială a vânzărilor, în următorii doi ani, după ce anul 2020 îi va aduce un declin neașteptat.
Dincolo de toate acestea, în intervalul toamna 2021 - primăvara 2022 va fi rândul unui face-lift al lui Duster, care ajunge astfel la jumătatea vieții și va prelua, cel mai probabil, unele din detaliile estetice ale noului Sandero și posibil motorizările hibrid de la Clio.