Două dintre cele trei SUV-uri produse în România se află între cele mai vândute automobile din Europa. Volumele vândute de cele două sunt atât de apropiate, încât în ultimele două luni și-au schimbat poziția între ele de două ori.
Explozia vânzărilor de crossovere și SUV-uri de mici dimensiuni a creat probleme mari constructorilor pentru modelele din celelalte clase. Însă veniturile tot mai mari generate de aceste mici crossovere au făcut uitate dificultățile.
Segementul B-SUV este acum și cel mai popular dintre toate SUV-urile construite, pentru simplul motiv că sunt și cele mai ieftine. În luna octombrie, acest tip de caroserie a urcat deja la 40% din întreaga piață, fiind în același timp singurul în care s-au înregistrat creșteri semnificative comparativ cu anul trecut.
România construiește în acest moment două dintre cele mai vândute SUV-uri de pe piața europeană, Dacia Duster, care a ajuns deja la a doua generație, și Ford Puma. Lângă ele se mai situează, deși nu mai este la fel de popular, Ford EcoSport.
Dacă, în septembrie, Puma reușea să depășească pentru prima dată Duster, acum lucrurile au revenit în ierarhia anterioară, însă nu se știe pentru cât timp. Astfel, Duster s-a clasat pe poziția cincea în Europa, cu 14.693 de unități, în timp ce Puma a înmatriculat 14.430 de unități, aflându-se astfel la o distanță nesemnificativă. Cele două ocupă pozițiile 4 și 5 în topul celor mai vândute SUV-uri de pe continent.
Pe primele trei poziții se află trei automobile extrem de populare în acest moment pe continent, poziționându-se de altfel și în Top 10 al celor mai vândute mașini din Europa. Este vorba despre Renault Captur, cu 18.230 unități (o creștere cu 785%, a doua generație fiind lansată în urmă cu un an), apoi de Peugeot 2008 (într-o situație similară cu Captur, cu 17.220 unități și creștere de 443%), și de VW T-Roc, cu 15.275 unități și o scădere de 8%.
T-Roc este la prima generație și afectat că VW mai vinde în același segment un alt SUV, cu care împarte clienții: T-Cross.
După Duster și Puma, ceilalți competitori din segment sunt Hyudnai Kona, cu 12.866 și creștere de 38%, VW T-Cross, 8.696 (-36%), Opel Crossland, 7.900 (+1%), Seat Arona, 7.497 (-19%), și Skoda Kamiq, cu 7.042 și o creștere de 227%.
După acestea, alte 17 modele diferite, SUV-uri de clasă B, se află pe piață, cu vânzări din ce în ce mai mici, până la micul Suzuki Jimny, care a reușit să atragă numai 240 de clienți din Europa, în luna octombrie, și dă semne serioase că va dispărea de pe piață.
Între acestea se află, pe poziția 19, și Ford EcoSport, ale cărui vânzări au scăzut la 2.466 unități, cu o scădere de 72% față de anul trecut. Acesta se apropie de finalul vieții și nu există niciun semnal că ar primi înlocuitor.
Mult mai slab se vând și celelalte SUV-uri ale japonezilor, Mazda CX-3, Mitsubishi ASX, Honda HR-V sau Suzuki S-Cross, cu volume de până la 2000 de unități. În prima parte a clasamentului acestui tip de caroserie, cu vânzări de peste 4.000 de unități, se mai găsesc Suzuki Vitara, Nisan Juke sau Citroen C3 Aircross.