„Dacia va fi campionul motoarelor cu combustie atât timp cât vom putea”, spune Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, indicând și care va fi parcursul mărcii românești în era electrificării.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
„Se va întâmpla, este scris deja, 2035, când Dacia va fi electrică”, a subliniat șeful Dacia, Denis le Vot, faptul că, inevitabil, marca românească va trebuie să producă mașini electrice proprii, altele decât actualul model Spring, care este fabricat de partenerii Donfeng în China.
CEO-ul Dacia a confirmat și planul pe baza căruia Dacia va începe să producă automobile electrice în Europa, în cele două uzine.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Prima lansare a unui automobil electric va fi viitoarea generație Sandero, vorbim despre 2028 – 2029, iar discuția este cum vom electrifica aceast automobil atunci când va veni.
Următoarea lansare va fi, probabil, următoarea generație Duster/Bigster, care va fi în 2032 – 2033”, a dezvăluit Denis le Vot care este programul de lansări electrice ale Dacia, în următorul deceniu.
El a explicat însă și cât de ușor va fi pentru Dacia să facă acest pas. „Sunt fericit că avem timp, pentru că vom lua de pe rafturile celei mai bune companii cu mașini electrice din Europa, dacă nu din lume (n.r. Renault), de unde vom putea lua ingredientele pentru rețeta noastră, și atunci vom apăsa butonul electrificării următoarei generații Sandero când va veni momentul”.
CITEȘTE ȘI INEDIT- Primărie din București interzice parcarea pe un mare bulevard, în fiecare miercuriȘi președintele Jean Dominique Senard a confirmat faptul că Dacia va putea beneficia de avantajuld e a face parte din grupul Renault. „Dacia este într-o situație mai bună în grup. Nu va fi obligată să riște să investească în tehnologia corectă, pentru că ea este acolo”.
Denis le Vot a atras atenția însă asupra situației din prezent, în care Dacia a ajuns deja să depășească media industriei auto din punct de vedere al vânzărilor de vehicule electrice. „Dacia vinde astăzi, la ora la care vorbim, 12% automobile pur electrice, ceea ce este mai mult decât piața. Spuneți oamenilor că Dacia este la fel de electrică precum este piața”.
Referitor la uzinele în care vor fi asamblate viitoarele automobile electrice ale Dacia, este limpede că atât Mioveni, cât și Tanger vor fi retehnologizate pentru a putea produce mașini electrice.
„Primul model electric va fi produs în Maroc, Sandero, apoi următorul va fi aici (n.r. în România)”. Șeful Dacia a explicat însă că nu există alte criterii decât cele legate de profitabilitate. „Primul va fi cel care va putea face mai mulți bani și o cotă de piață mai mare și va fi mai profitabil”.
Asta înseamnă că versiunea Stepway a lui Sandero va fi primul automobil electric fabricat la Mioveni, acesta fiind urmat, câțiva ani mai târziu, de Duster 4 și Bigster 2.
CITEȘTE ȘI Șeful Dacia anunță în premieră: Motorul hibrid pentru Jogger va fi produs la MioveniÎn afară de aceste modele, șeful Renault Group, Luca de Meo, a anunțat deja că în 2024 va fi lansată o versiune nouă a modelului Spring, care ar urma să primească îmbunătățiri ale motorului și ale bateriei, pentru a oferi o autonomie crescută.
Până la lansarea primelor automobile electrice fabricate în România, Dacia se pregătește însă să lanseze primul său motor hibrid, care este dezvoltat din propulsorul E-Tech care echipează Renault Clio.
Acesta va avea 140 CP și va fi bazat pe un motor termic de 1.6 litri și pe două motoare electrice. Denis le Vot a dezvăluit că acest motor va fi asamblat la Mioveni, de Uzina Mecanică, „peste câteva luni”, în momentul în care va începe producția lui Jogger Hybrid.