Modelele Dacia concurează de la egal la egal pe piața din Germania cu automobilele produse local de cei mai titrați constructori germani. Duster a ajuns al cincilea cel mai vândut SUV în Germania, în timp ce Sandero este al șaselea cel mai vândut model subcompact.
Nemții sunt tot mai atrași de modelele Dacia, strategia mărcii deținute de Renault Grup fiind perfectă pentru piața germană, acolo unde clienții de mașini second-hand sunt redirecționați către modelele românești.
Dacia Duster a înregistrat în luna mai o creștere de 30 de procente față de anul trecut, reușind, cu 2.238 unități înmatriculate, o performanță remarcabilă: clasarea pe poziția 5 în segmentul SUV, acolo unde se regăsesc mașinile cu performanțe 4x4 limitate și cu dimensiuni reduse. Singurele SUV-uri care au atras mai mulți cumpărători în mai au fost Ford Kuga, VW T-Roc, Mercedes GLK/GLC și BMW X1. Duster a depășit în schimb la vânzări Audi Q2, Opel Mokka, Hyundai Tucson și rivalul românesc Ford EcoSport.
Liderul pieței europene de SUV-uri de clasă B, Renault Captur, se află abia pe locul 10. De remarcat că Duster a ajuns la o cotă de piață, în segment, de 4,4%.
Celălalt model de succes al Dacia, Sandero, cumpărat de nemți îndeosebi în configurația Stepway, a fost al șaselea cel mai vândut model de clasă B, cu 2.638 unități, în pofida faptului că a înregistrat o ușoară scădere de sub 1 punct procentual.
Evoluția celor două modele vine în contextul în care piața din Germania a scăzut brusc, cu aproape 6 procente, pe fondul proceselor legate de mașinile diesel. Marca românească a crescut, totuși, îmbunătățindu-și serios cota de piață, la 2.5 procente. În total, Dacia a vândut 7.515 autoturisme în Germania, în luna mai, cu o creștere în comparație cu mai 2017 de 10,8%.