Dacia continuă să înregistreze vânzări foarte slabe în cele mai mari țări europene. După scăderile din luna ianuarie, marca românească a încheiat și februarie cu valori foarte mici în Germania și Franța.
Și vânzările Dacia în Marea Britanie au scăzut.
Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut în luna februarie cu 36,6% în comparație cu aceeași lună din 2019, la un nivel de 3.708 unități, continuând tendința din prima lună a anului. Cota de piață a mărcii s-a redus foarte mult, la 1,5%, jumătate din cota de anul trecut. Marca românească are, după două luni, un volum de numai 7.041 unități înmatriculate în Germania, cu aproape 40% mai puțin decât în 2019. Pentru Dacia este a patra cea mai mare scădere din piață, după Smart, Honda și Tesla. Doar 10 mărci dintr-un total de 34 au înregistrat creștere în februarie, dintre acestea cele mai importante fiind SEAT și Volvo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Piața a scăzut în Germania, în februarie, cu 10,8 procente, la 239.943 autoturisme, iar pe primele două luni a coborât cu 9%, la 486.243 autoturisme.
Și în Franța, luna februarie a adus o scădere a pieței de autoturisme, cu 2,7%, la care marca Dacia a avut o contribuție importantă, înregistrând cu 26,9% mai puține autoturisme față de februarie 2019. Au fost înmatriculate 7.619 autoturisme Dacia în a doua lună a anului. Grupul Renault, din care face parte marca românească, a fost afecta deopotrivă și de scăderea Renault, cu 3,1%, astfel că a avut un volum de 36.486 autotrurisme înmatriculate, cu 9,8% mai puține față de anul trecut.
După două luni, Dacia înregistrează o scădere de 31,5% a înmatriculărilor, cu un volum de 13.744 unități. Group Renault are o scădere de 12,5%. Dacia Sandero a căzut în topul celor mai vândute automobile pe locul opt, în timp ce Duster se află pe locul 17.
CITEȘTE ȘI Toyota a renunțat să mai prezinte noul SUV de clasă B, după anularea salonului de la Geneva, dar avansează mai multe schimbări la vârful companieiPe primele două luni, piața franceză a consemnat un declin de 7,8% al înmatriculărilor de autoturisme, la un nivel de 302.013 unități.
Cauzele acestor scăderi sunt mai multe, dar au la bază modificări în legislația privind emisiile, coroborată cu o scădere vizibilă a cererii. Dacia a scăzut drastic producția la Mioveni, cu aproximativ 30%, din toate aceste motive, fiind scoase din ofertă anumite motorizări. Compania Dacia anunțat, de altfel, că suspendă extinderea uzinei din România, unde ar fi trebuit să fie implementată o investiție de 100 milioane de euro, care includea și un ajutor de stat de 25 de milioane de euro. Fabrica ar fi trebuit să creaască producția la peste 400.000 de autovehicule, însă în actualele condiții de piață este puțin probabil să fie nevoie chiar și de capacitatea actuală de producție, de 350.000 de vehicule.