Instituții publice precum Parlamentul, Președinția, Guvernul, ministerele, prefecturile sau consiliile județene și locale ar pute fi obligate să dețină cel puțin o stație de reîncarcare a autovehiculelor electrice și să asigure în mod nediscriminatoriu accesul publicului la aceste stații.
Propunerea inedită aparține parlamenatrilor PMP, care au inițiat un proiect de lege în acest sens și, citând date oficiale, afirmă că: ”în prezent, numărul stațiilor de reîncărcare pentru vehiculele electrice și electrice hibrid plug-in este insuficient, impactul programelor de finanțare fiind aproape inexistent, cu 4 proiecte finalizate și 4 proiecte in derulare”.
”Având in vedere beneficiile introducerii vehiculelor electrice, considerăm ca statul trebuie sa intervină prin puterea exemplului și să se implice direct in dezvoltarea infrastructurii de alimentare verde”, arată autorii proiectului de lege.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu Dacia Spring - noul vehicul electric al mărcii româneștiÎn consecință, aceștia propun ca, în termen de un an de la eventuala publicare a noii legi, o serie de autorități și instituții publice să aibă obligația de a amplasa minimum o stație de reîncărcare a vehiculelor electrice și electrice hibrid plug-in.
Instituțiile obligate în acest sens ar fi Parlamentul României, Administrația Prezidențială, Guvemul, autoritățiie aflate sub control parlamentar, cu excepția celor din domeniul siguranței naționale, ministerele și alte organe de specialitate ale administrației publice centrale, precum și serviciile publice descentralizate ale acestora, cu exceptia celor din domeniul aparării și ordinii publice.
Vor avea această obligație și prefecturile, consiliile locale, cu excepția celor din comune, consiliile județene și Consiliul General al Municipiului București.
Fiecare dintre aceste autoritati și institutți publice va avea obligația de a asigura un minim de locuri de parcare, cel puțin ega! cu numărul stațiilor de reîncărcare, destinate exclusiv încărcării vehiculelor. și de a asigura accesul publicului la stațiile de reîncărcare în mod nediscriminatoriu.
Utilizarea stațiilor de reîncărcare va fi gratuită, mai prevede proiectul de lege.
CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei anunță din nou licitație pentru cele 100 de autobuze electriceProiectul mai propune ca neîndeplinirea acestei obligații, la doi ani de la data publicării legii, să fie consiedrată contravenție și să fie penalizată cu amendă prevazută în clasa a V-a de sancțiuni, respectiv de la 21 la 100 puncte-amendă.
Comisia Europeană a aprobat recent schema de sprijin public prin care România va acorda 250 milioane lei (53 milioane euro) pentru stații de reîncărcare a vehiculelor cu emisii scăzute.
De asemenea, după cum a relatat Profit.ro, potrivit unui proiect de lege aflat în dezbaterea Senatului și apărut inițial în vara anului trecut sub forma unei ordonanțe a Guvernului, dezvoltatorii imobiliari care obțin un certificat de urbanism după 10 martie 2020 ar putea fi obligați să echipeze clădirile pe care le construiesc cu puncte de încărcare pentru mașini electrice.