Dacia a intrat deja în familia mărcilor cu modele electrice

Dacia a intrat deja în familia mărcilor cu modele electrice
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 sep 2021

Luna septembrie este cea în care Dacia începe livrările primului său model electric, Spring, pe piața din Europa. Cu un volum de comenzi de câteva zeci de mii în toată Europa, Dacia a început deja să înregistreze primele automobile pe piețele vestice. În Germania, Dacia se numără printre constructorii care au înmatriculat vehicule electrificate. La acestea, se adaugă și mașinile cu GPL, o propulsie considerată alternativă, relevă date analizate de Profit.ro.

Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redus CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redus
Urmărește-ne și pe Google News

Germania a înregistrat o creștere foarte mare, de peste 160%, a autoturismelor care au o propulsie electrică, completă sau parțială, și a ajuns la o pondere de 40% a autoturismelor care au o propulsie alternativă (electric, hibrid, plug-in hibrid, hidrogen sau gaz) în totalul vânzărilor, respectiv 726.645 unități, dintr-un total de 1,8 milioane. Între mărcile care oferă astfel de vehicule se numără și Dacia, care acum oferă nu doar motoarele cu GPL, un segment pe care marca românească este lider, ci și pe cele electrice.

De la începutul anului, un total de 421.567 vehicule noi, reprezentând 23,% din piață, au fost echipate cu un motor electric (full-electric, plug-in, fuel-cell), cu 152% mai multe față de anul trecut. Dintre acestea, 203.040 au fost complet electrice, adică 11,2% din totalul pieței și cu 160,5% mai multe comparativ cu cele din 2020.

Back to School 2021: ce au făcut școlile diferit CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferit

Pentru marca Dacia, chiar dacă este la început de drum, cele 1.094 de automobile electrice înmatriculate reprezintă un început încurajator, mai ales că sunt mărci cu o reputație mai mare decât cea a mărcii românești, care au mai puține mașini electrice înmatriculate. Honda, de exemplu, are doar 479 unități, iar Jaguar, numai 752. Nici Toyota nu excelează, cu un volum de 1.666 de vehicule electrice înmatriculate. Pentru Dacia, ponderea în totalul mașinilor vândute este de 4,4% pentru propulsia electrică, la un total de 24.894 de autoturisme înmatriculate în Germania în acest an.

Pe sectorul ceva mai general al propulsiilor alternative, Dacia ocupă o poziție bună cu motorizările GPL pe care le oferă, atât pe Sandero, cât și pe Duster, care poziționează marca de la Mioveni în postura de lider pe acest subsegment. Practic, cu un total de 6.049 de autoturisme cu propuslie alternativă (electric și gaz), reprezentând 24,3% din totalul vândut de Dacia în acest an pe cea mai mare piață auto din Europa, marca se poziționează peste mulți dintre competitori (Citroen are doar 2.167 unități și o pondere de numai 6,6%) și ocupă un loc în zona medie a pieței de vehicule cu emisii reduse de CO2.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
dacia germania
dacia gpl
sandero gpl