Cota de piață a autoturismelor ecologice a urcat în România

Cota de piață a autoturismelor ecologice a urcat în România
scris 12 mar 2024

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 9,5%, în februarie 2024, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior, însă autoturismele "electrificate" au raportat o creștere de 12,9% și o cotă de piață de 43,3%, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, după evoluția importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi, față de luna similară din 2023, respectiv cu 9,6% comparativ cu ianuarie, anul curent, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Ford aduce în România cel mai vândut model din SUA CITEȘTE ȘI FOTO Ford aduce în România cel mai vândut model din SUA

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în intervalul de analiză, un volum de 11.171 de unități, consemnând o scădere cu 9,5%.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creștere de 21,6% și dețin o cotă de 17,6% din total.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piață de 24,9%, care depășește cu 7,3 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.

În acest context, autoturismele full electrice dețin o cotă de 9,9% din piață, în luna februarie a acestui an, față de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. De asemenea, este de remarcat menținerea ritmului de creștere a autoturismelor 100% electrice (+6,5%) și a celor plug-in hybrid (+13,5%), de la un an la altul.

În a doua lună din acest an, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 451 de unități și o scădere de 19,5% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 - cu 170 de unități (+100%), Tesla Model Y - cu 122 de unități (+530%), Hyundai Ioniq 5 - cu 38 de unități și Renault Megane - cu 30 de unități.

La categoria autoturismelor Plug-in, topul este condus de Toyota RAV4, cu 54 unități și o creștere de 600%, față de februarie 2023, urmată de Mercedes Benz GLE (40 de unități, +66,7%), Ford Kuga (40 de unități), Hyundai Tucson (26) și Mazda CX 60 (cu 25 de unități).

VIDEO Xiaomi începe să vândă mașini electrice. Planurile auto ale producătorului chinez de smartphone-uri CITEȘTE ȘI VIDEO Xiaomi începe să vândă mașini electrice. Planurile auto ale producătorului chinez de smartphone-uri

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C-HR - cu 178 de unități (+111%), apoi Toyota Corolla (160 de unități, +8,1%) și Toyota RAV4 (150 de unități).

Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare și minibus s-a înregistrat, în februarie 2024, o creștere de 1,6% față de luna similară din anul anterior.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996. 

viewscnt
Afla mai multe despre
apia
masini