Cota de piață a autoturismelor ecologice a urcat în România

Cota de piață a autoturismelor ecologice a urcat în România
scris 12 mar 2024

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 9,5%, în februarie 2024, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior, însă autoturismele "electrificate" au raportat o creștere de 12,9% și o cotă de piață de 43,3%, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, după evoluția importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi, față de luna similară din 2023, respectiv cu 9,6% comparativ cu ianuarie, anul curent, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Ford aduce în România cel mai vândut model din SUA CITEȘTE ȘI FOTO Ford aduce în România cel mai vândut model din SUA
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în intervalul de analiză, un volum de 11.171 de unități, consemnând o scădere cu 9,5%.

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creștere de 21,6% și dețin o cotă de 17,6% din total.

Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piață de 24,9%, care depășește cu 7,3 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.

În acest context, autoturismele full electrice dețin o cotă de 9,9% din piață, în luna februarie a acestui an, față de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. De asemenea, este de remarcat menținerea ritmului de creștere a autoturismelor 100% electrice (+6,5%) și a celor plug-in hybrid (+13,5%), de la un an la altul.

În a doua lună din acest an, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 451 de unități și o scădere de 19,5% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 - cu 170 de unități (+100%), Tesla Model Y - cu 122 de unități (+530%), Hyundai Ioniq 5 - cu 38 de unități și Renault Megane - cu 30 de unități.

La categoria autoturismelor Plug-in, topul este condus de Toyota RAV4, cu 54 unități și o creștere de 600%, față de februarie 2023, urmată de Mercedes Benz GLE (40 de unități, +66,7%), Ford Kuga (40 de unități), Hyundai Tucson (26) și Mazda CX 60 (cu 25 de unități).

VIDEO Xiaomi începe să vândă mașini electrice. Planurile auto ale producătorului chinez de smartphone-uri CITEȘTE ȘI VIDEO Xiaomi începe să vândă mașini electrice. Planurile auto ale producătorului chinez de smartphone-uri

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C-HR - cu 178 de unități (+111%), apoi Toyota Corolla (160 de unități, +8,1%) și Toyota RAV4 (150 de unități).

Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare și minibus s-a înregistrat, în februarie 2024, o creștere de 1,6% față de luna similară din anul anterior.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile - OICA, din 1996. 

viewscnt
Afla mai multe despre
apia
masini