Consiliul Concurenței a amendat Volvo România cu peste 13 milioane lei

Consiliul Concurenței a amendat Volvo România cu peste 13 milioane lei
scris 18 ian 2023

Consiliul Concurenței a sancționat compania Volvo România SRL cu o amendă în valoare de peste 13 milioane lei (aproximativ 2,65 milioane euro), pentru înțelegeri anticoncurențiale pe piața distribuției de camioane noi, medii și grele marca Renault.

În urma unei investigații, autoritatea de concurență a constatat că Volvo România SRL și distribuitorii din rețeaua sa de distribuție selectivă s-au înțeles în privința teritoriului în care aceștia puteau revinde camioanele noi, medii și grele marca Renault. Astfel, au stabilit să nu comercializeze acest tip de camioane în afara teritoriului României.

Șeful Ryanair spune că nu vede semne de recesiune după ce rezervările au atins o valoare record CITEȘTE ȘI Șeful Ryanair spune că nu vede semne de recesiune după ce rezervările au atins o valoare record
Urmărește-ne și pe Google News

Înțelegerile privind împărțirea pieței erau prevăzute și puse în practică  prin clauzele contractelor, negociate și semnate de Volvo România cu distribuitorii. Prin aceste înțelegeri companiile nu se mai concurau între ele, clienții neavând posibilitatea de a alege, în acest fel, afectând concurența la nivel național, precum și comerțul între statele membre.

Volvo România SRL a recunoscut încălcarea Legii concurenței și, ca urmare, a beneficiat de o reducere a amenzii.

Volvo România SRL, membră a Grupului Volvo, este succesoarea Renault Trucks România SRL, cu care a fuzionat în anul 2013. Volvo România SRL este unic importator de camioane noi, medii și grele marca Renault pe piața românească.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO Turcii câștigă unul dintre cele mai importante drumuri din România CITEȘTE ȘI FOTO Turcii câștigă unul dintre cele mai importante drumuri din România

Invesțigația a fost declanșată în urma unei cereri de clemență depusă de un distribuitor, care a primit imunitate la amendă pentru că a cooperat cu autoritatea de concurență în cadrul programului de clemență.

Politica de clemență este un instrument prin care Consiliul Concurenței poate aplica un tratament favorabil companiilor implicate într-o înțelegere de tip cartel și care cooperează cu autoritatea de concurență în vederea descoperirii și sancționării acestor practici anticoncurențiale.

Politica de clemență este un concept preluat din practica internațională, unde utilizarea acestuia s-a dovedit a fi un instrument eficace în combaterea cartelurilor.

Consiliul Concurenței încurajează companiile implicate în acest tip de înțelegeri anticoncurențiale să contacteze autoritatea de concurență, să își recunoască participarea la încălcare și să furnizeze dovezi privind înțelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanțiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.

Legea concurenței interzice orice înțelegeri sau acorduri între companii care restrâng sau denaturează concurența pe piața românească.

Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de sancționare a autorității de concurență și execută amenzile.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
volvo românia