Compania chineză de automobile Nio, un startup care încearcă să rivalizeze cu giganții BYD și SAIC, a lansat cea mai nouă baterie, care vine cu un nou record de capacitate și de densitate energetică.
Cu o densitate energetică de 260 Wh/kg și cu o autonomie promisă de 1055 km la o singură încărcare, Nio bate toate recordurile industriei auto în acest moment, dar noua soluție nu va putea fi cumpărată, ci doar închiriată, după cum anunță compania. Nio are deja automobile care sunt echipate cu baterii de 75 kWh și 100 kWh, niveluri considerate de vârf în industria auto. De altfel, la aceste capacități, preocupările constructorilor nu mai sunt legate de creșterea capacității, ci de majorare a densității energetice, adică, cu alte cuvinte, de reducerea volumului și masei bateriei, pentru creșterea eficienței.
În acest punct, apariția bateriilor solide ar putea schimba complet jocul în acest segment, al bateriilor performante, iar anunțul privind lansarea unei baterii de 130 kWh pe modelul IM L6 a stârnit interesul nu doar al publicului, ci și pe cel al industriei auto. Iată însă că Nio vine și plusează, cu o baterie de 150 KWh pe care nu vrea să o vândă, ci să o ofere în baza unui abonament.
Din punct de vedere tehnic, bateria dezvoltată de Nio este un solid-state, dar nu unul cu adevărat, ci doar semi-solid-state, așa cum se pare că este și bateria celor de la IM, ceea ce schimbă parțial datele problemei.
Nio s-a remarcat prin procedura de schimbare a bateriei pe care a propus-o, astfel încât timpul pe care un șofer îl petrece într-o stație de încărcare să nu fie mai mare decât cel pe care îl petrece într-o benzinărie. Deși sistemul nu a devenit extrem de popular nici măcar în Europa, unde achizițiile de mașini electrice au fost mai intense în ultimii doi ani, Nio a continuat să caute soluții și a venit inclusiv cu baterii de vânzare în sistemul clasic.
Nio s-a mai remarcat și prin procesul cu Audi, în care s-au judecat pentru denumirile unor modele, cum este de exemplu ES7, care amintea fără discuție de cunoscutul A7 de la Audi.
CITEȘTE ȘI Vânzările Tesla în detaliu: scădere a livrărilor mai mare decât cea a producției, deși compania dă vina pe opririle fabricilorÎntre timp, în 2023, Nio a participat cu unele dintre modelele sale și la testele EuroNCAP, unde a obținut rezultate foarte bune. Nio ET5 și Nio EL7, două modele vândute de brandul chinez pe piața din Europa, au primit 5 stele și felicitări de la reprezentanții EuroNCAP, fiind lăudați pentru sistemele LIDAR cu care monitorizează perimetrul din jurul mașinii.
Noua propunere de baterie, de 150 kWh cu chimie semi-solidă, a fost testată de Nio încă din 2023 și acum vine pe mașinile de serie, cu o densitate de energie în interiorul celulelor de 360 kWh. Una dintre consecințe este greutatea scăzută, de 676 kg, cu 20 kg mai puțin decât în cazul unei baterii lichide de 100 kWh. Cel mai reușit test pe care îl prezintă compania este cel în care s-au parcurs cu această baterie 1.145 km, o distanță considerată record la nivel global, pentru o singură încărcare.
Bateria de 150 kWh va fi disponibilă în stațiile de schimbare a bateriilor din rețelele Nio, ceea ce însemnă că va fi disponibilă și în Europa.