Compania chineză COMAC are oportunitatea de a sparge duopolul Airbus și Boeing pe piața avioanelor de pasageri

Compania chineză COMAC are oportunitatea de a sparge duopolul Airbus și Boeing pe piața avioanelor de pasageri
scris 24 iun 2024

Producătorul chinez de avioane COMAC are oportunitatea de a sparge duopolul Airbus și Boeing al pieței avioanelor de pasageri, în următorul deceniu, a declarat pentru Reuters șeful companiei de leasing de avioane Dubai Aerospace Enterprise (DAE).

Airbus și Boeing sunt principalii furnizori de avioane pentru companiile aeriene, dar producătorul european de avioane are dificultăți să crească producția pe fondul comenzilor record, iar Boeing este controlat de autoritățile de reglementare după desprinderea unui panou de ușă al unui avion nou al Alaska Airways, în ianuarie.

Urmărește-ne și pe Google News
Sezonul turistic din Sozopol a început mai devreme decât se estima. Prețurile, mai mari cu aproape 15% CITEȘTE ȘI Sezonul turistic din Sozopol a început mai devreme decât se estima. Prețurile, mai mari cu aproape 15%
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Avionul cu corp îngust C919, care este fabricat de compania de stat Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) și concurează cu A320 al Airbus și 737 MAX al Boeing, este ”o aeronava perfectă”, a spus Firoz Tarapore într-un interviu recent.

”În următorul deceniu, COMAC are o oportunitate unică de a sparge acest duopol într-un triopol, deoarece, pe de o parte, Airbus este epuizat, iar Boeing are probleme de producție”, a spus el în Dubai, în această lună, scrie News.ro.

Avioanele COMAC zboară aproape exclusiv în China și cu o companie aeriană indoneziană. Producătorul de avioane urmărește certificarea la autoritatea europeană de reglementare a aviației pentru avionul său C919, în timp ce caută clienți internaționali.

Surse din industria aviației avertizează însă că firma COMAC este departe de a face incursiuni la nivel internațional, mai ales fără certificări de referință în Statele Unite sau Uniunea Europeană, sau avioane mai eficiente.

Tarapore a spus că cererea de avioane din China și din țările învecinate este ”extrem de solidă” și că COMAC are ”o șansă foarte bună să facă o incursiune solidă”.

Pe măsură ce călătoriile globale au crescut după pandemie, companiile aeriene s-au grăbit să comande avioane noi. Dar problemele din lanțul de aprovizionare aerospațial și din industria de întreținere a aeronavelor, inclusiv lipsa forței de muncă și problemele cu motoarele, au dus la întârzieri de livrare a avioanelor noi, complicând planurile de creștere ale companiilor aeriene și atragând atenția spre COMAC.

Airbus a spus că sloturile de producție pentru populara sa familie de avioane A320 sunt epuizate până la sfârșitul deceniului.

Boeing, pe de altă parte, este cuprins de o criză de siguranță extinsă. Se confruntă cu investigații ale autorităților de reglementare din SUA, posibile urmăriri penale pentru acțiunile anterioare și producția în scădere a avionului său cel mai bine vândut, 737 MAX.

Tarapore a spus că speră că Boeing va iniția schimbări structurale și culturale, care să aibă ca rezultat ”producția de avioane de înaltă calitate la un ritm care este în conformitate cu standardele istorice și în concordanță cu ceea ce trebuie să producă Boeing pentru a rămâne relevantă”.

Tranzacție - Distribuitor român de inputuri agricole, cumpărat de o corporație japoneză CITEȘTE ȘI Tranzacție - Distribuitor român de inputuri agricole, cumpărat de o corporație japoneză

Problemele de la Boeing sunt încetinirea livrărilor pentru DAE, unul dintre primele 10 companii de leasing din lume, cu o flotă de 500 de avioane deținute, gestionate sau comandate.

DAE a declarat anterior că se așteaptă să primească doar aproximativ jumătate din numărul de avioane de la Boeing în acest an decât s-a angajat să le livreze producătorul de avioane.

”Peste 30 de ani, cred că nu vom vorbi despre un duopol, cu siguranță vom fi o industrie în care COMAC joacă un rol mult mai important”, a spus Tarapore.

viewscnt
Afla mai multe despre
comac
airbus
boeing