Companiile chineze de automobile sunt tot mai interesate de piața din Europa și nu se mai mulțumesc cu importul și distribuția mașinilor, ci încep să-și mărească amprenta afacerii cu toate departamentele specifice industriei.
Great Wall Motor și-a deschis oficial sediul central din Europa, chiar în centrul auto al Germaniei, în Bavaria, la doi pași de sediul BMW. Compania a anunțat că angajează și vrea să ajungă la 300 de persoane anul viitor.
Great Wall și-a lansat în toamna aceasta două noi mărci, electrice, Wey și Ora, care au atras foarte multe priviri la Salonul Auto IAA din Munchen, iar acum au finalizat și construirea cartierului general din același oraș. Este practic o relansare a grupului în Europa, pentru că brandul de bază al companiei, identic cu numele afacerii, a intrat prin sud-estul Europei, inclusiv prin România, având o uzină de automobile în Bulgaria, prin 2013. N-a fost tocmai o fabrică, ci niște ateliere de asamblare pentru kit-urile exportate din China, realizată în parteneriat cu o firmă locală. De vină pentru închidere fost, se pare, partenerul bulgar, care a dat faliment, dar timpul a trecut, iar chinezii nu renunță așa de ușor la o piață atât de importantă pentru extinderea globală pe care și-au propus-o.
„Ca unul dintre cei mai de succes producători de automobile din China, ne-am stabilit cu succes sedii pe multe piețe internaționale. Lansarea din Europa este o bornă importantă pentru Great Wall Motor. Avem ținte ambițioase pentru această piață”, a declarat Qiao Xianghua, CEO Great Wall Motor Europe.
Compania nu urmărește doar o mai bună legătură între sediul central din China și rețeaua de distribuție, ci și legături cu furnizorii din zonă, precum și o investiție în zona de componente. Great Wall Motor a anunțat că va investi două milioane de euro într-o companie subsidiară, SVolt, care va dezvolta două centre de producție în Germania pentru celule de baterii, cu o capacitate de 24 GWh, precum și pentru tehnologii de stocare de energie de înaltă tensiune.
În ceea ce privește autoturismele, chinezii au o strategie de promovare bazată pe „dorințele și nevoile clienților europeni”. Lansarea de aplicații specializate pentru cele două mărci, înființarea de centre „Brand Experience”, în Munchen și Berlin, stații de încărcare și rețea de service, sunt câteva din reperele pe care și le-au fixat cei de la Great Wall.
Cele două mărci pe care mizează Great Wall în Europa, în această a doua intrare pe piață, sunt încă la început de drum. Wey este prima marcă chineză de automobile care a fost boteazată cu numele fondatorului, Jack Wey (Wei Jianjun), președinte al companiei, miliardar și unul dintre cei mai bogați chinezi. Marca este una premium și este concentrată în special pe producția de SUV-uri. Conceptul prezentat la Munchen (FOTO) este pur și simplu spectaculos, atât prin prisma designului și luxului interior, cât și din perspectiva tehnologiilor, inclusiv cea de conducere autonomă. Cealaltă marcă, Ora, este dedicată exclusiv mașinilor electrice, fiind lansată în urmă cu trei ani, având în portofoliu mașini mici, ce par a copia stilul MINI și Fiat 500.