Carlos Ghosn, fostul CEO al alianței Renault-Nissan, a criticat situația actuală în care se află Renault și a respins acuzațiile potrivit cărora ar fi responsabil de dificultățile prin care trece grupul auto francez.
Renault, proprietarul Dacia, urmează să publice în data de 18 februarie rezultatele financiare pentru 2021, care potrivit analiștilor ar urma să arate o redresare după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate în 2020, scrie Agerpres.
Într-un interviu acordat publicației "Parisien", Carlos Ghosn a criticat situația în care se află proprietarul Dacia. "Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre și foarte multă vorbărie", spune Carlos Ghosn care adaugă că este îndurerat să vadă că "Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată".
Referindu-se la strategia denumită Renaulution, dezvăluită anul trecut de noul CEO, Luca de Meo, Carlos Ghosn a spus: "atunci când anunți un plan este foarte bine, însă strategia este doar 5%, în timp ce acțiunile și rezultatele reprezintă 95%".
Fostul director este nemulțumit în special de faptul că i se impută dificultățile actuale ale Renault. Atât președintele Renault, Jean-Dominique Senard cât și directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri strategia lui Ghosn care viza creșterea volumelor de vânzări, în timp ce echipa actuală de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici dar mai multă profitabilitate.
Pentru Carlos Ghosn, noua conducere ar fi putut găsi alte motive de atac, reamintind că în 2018 consiliul de administrație de la Renault i-a cerut să continue strategia de creștere a volumelor de vânzări. În plus, Ghosn reamintește că în 2017 alianța Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial și că a obținut "rezultate excepționale" iar acum fostul număr 1 mondial a devenit "un mic constructor fragil".
Carlos Ghosn, care în prezent trăiește în Liban după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare, a denunțat încă odată un complot între oficialii Nissan și autoritățile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între Nissan și Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.