Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, spune că unul dintre motivele pentru care s-au scumpit biletele de avion a fost reducerea concurenței prin dispariția Blue Air. Președintele autorității de concurență este de părere că îi este greu să creadă că Blue Air poate să redevină o companie fiabilă.
”Teoretic, avem plan de restructurare și la Blue Air. În realitate, îmi e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabil. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile .. cam cum ar fi situația? Avioane nu a avut niciodată, iar acum nici nu zboară. Deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi pare rău, cred că era bine în piața românească să avem un operator, Blue Air era al treilea operator, sau era în top 3, dar era mai mare decât Tarom înainte de criză, cota lor de piață s-a mutat la Wizz Air, prețurile au crescut. Nu spun că au crescut numai din cauza dispariției Blue Air, dar reducerea concurenței prin dispariția Blue Air cu siguranță a afectat prețurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, au crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicația creșterii la noi este și dispariția Blue Air. Deci, îmi pare rău că nu s-a reușit salvarea acestei companii", a declarat sâmbătă președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, în cadrul unei conferințe la Sinaia, scrie News.ro.
Vorbind despre inflație, acesta a afirmat că inflația nu e microeconomie, ci înseamnă toată economia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Ținerea prețurilor la un nivel rezonabil, a tuturor prețurilor, acesta e job-ul BNR-ului prin politica monetară, prin dobânzi. În esență, când crește inflația, trebuie să crești dobânzile, și a Ministerului de Finanțe, prin politica fiscală. Când crește inflația, vrei să reduci deficitul bugetar. Nu putem noi să stăpânim inflația. Noi ne uităm la piețe, să nu fie probleme într-o industrie, să nu profite unele companii de inflație ca să își mai crească prețurile”, a adăugat Chirițoiu.
Acesta a vorbit și despre situațiile dificile de la Tarom și CFR Marfă și a precizat că speră ca planurile de restructurare să fie finalizate în acest an.
"La Tarom, încercăm să terminăm în lunile următoare, iar planul de restructurare să fie agreat de Comisia Europeană. Idem la CFR Marfă, unde ideea este de a crea o nouă companie, deci de a extrage din actualul CFR Marfă partea viabilă. Asta înseamnă contractele care sunt profitabile și echipamentele - locomotive și vagoane - necesare pentru derularea acestor contracte viabile, iar restul vor fi vândute ca să acopere datoriile pe care le are CFR Marfă către stat", a precizat Chirițoiu.