Primăria Cluj-Napoca, după consultarea Ministerului Transporturilor, a decis suspendarea procedurii de achiziție cu privire la magistrala I de Metrou Cluj (n.red. metroul scurt de 9 stații), pentru a actualiza indicatorii tehnico-economici ai investiției. Mai precis, prețurile au crescut și Metroul este mult mai scump.
Emil Boc explică că această operațiune este necesară în vederea actualizării costului de realizare a Metroului, raportat la creșterea accelerată a prețurilor la materiale de construcții din ultima perioadă, arată Știri de Cluj.
Indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern la sfârșitul anului 2021.
”De ce am decis suspendarea procedurii în vederea actualizării prețului de licitație?
În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată.
Precizăm faptul că aceste firme au realizat multiple lucrări de metrou în capitale și orașe ale Uniunii Europene.
CITEȘTE ȘI Ford, condamnată la o despăgubire uriașă după un accidentPentru a nu anula licitația, care ar fi presupus cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României.
Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici.
De ce am decis acum actualizarea indicatorilor tehnico-economici?
Am decis astăzi întrucât doar acum am primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată.
CITEȘTE ȘI TAROM a lansat procedura pentru conflictul de muncă. Niciun avion nu va decola între anumite oreSoluția stabilită asigură continuarea proiectului în cadrul P.N.R.R”, precizează Primăria.
Luni, 22 august, trebuiau să anunțe care sunt ofertele depuse, dar în schimb se anunță că nu s-au putut depune ofertele, ceea ce este foarte ciudat.
Această suspendare a licitației înseamnă alte câteva luni de întârziere. De fapt, oricum proiectul este subfinanțat, iar tot acest joc al suspendărilor încearcă să prelungească lucrurile.
Acum, metroul clujean are alocată suma de 300 de milioane de euro, în condițiile în care numai prima magistrală ar costa 900 de milioane de euro, bani care nu există acum.
România are alocată prin PNRR suma de 600 de milioane de euro, pentru metroul din Cluj și cel din București. Banii vor fi luați de proiectul care va fi pregătit în momentul absorbției banilor.
”Am decis să suspendăm licitația pentru a actualiza costul de realizare a metroului, în ultima vreme prețurile au crescut accelerat, Am luat decizia astăzi pentru că pe parcursul a patru zile am primit scrisori de la 3 mai concerne internaționale, care au realizat 19 proiecte de metrou pe patru continente, care au spus că ar fi dorit să participe, dar, din cauza prețului aprobat anul trecut și a relatării prețurilor, nu pot participa.
Aveam două alternative să mergem pe anularea licitației și ar fi însemnat 6 luni de întârziere, sau să suspendăm până când vom actualiza prețurile.
Vom proceda indicatorii tehnico-economici și aceștia vor fi aprobat de guvern iar apoi să continuăm licitația.
Decizia este una benefică realizării metroului și ne menține în planul PNRR de finanțare și de a lua deciziile bune”, a declarat primarul Emil Boc.