Se împlinesc 20 de ani de când au început lucrările pe Autostrada Transilvania și abia în acest an există speranțe că șoseaua va lega primele două municipii reședință de județ.
În 2023 se preconizează că vor fi terminate două noi sectoare, între Nușfalău și Suplacu de Barcău respectiv Câmpia Turzii și Chețani, ultimul dintre acestea fiind porțiunea lipsă de pe traseul dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș, relatează Rador.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În proiectul lansat în 2003, se prevedea că Autostrada Transilvania pleacă de la Brașov, trece pe la Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea înainte de a se conecta cu Ungaria prin Vama Borș 2.
Până acum, însă, Compania de Drumuri a realizat doar porțiuni din această arteră și nu a finalizat încă o bucată care să lege măcar două municipii reședință de județ. Acesta este și motivul pentru care, explică președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, șefii administrațiilor județene din Regiunea Nord-Vest i-au trimis o scrisoare deschisă premierului în care au solicitat accelerarea lucrărilor la acest obiectiv.
„Autostrada Transilvania, care a fost atât de mult dezbătută, nu este finalizată. Pentru județul Cluj, în materie de autostrăzi, A3 este cel mai important obiectiv, pentru că prin ea legăm practic județul de granița de Vest a României. Tocmai în acest sens, toți președinții de consilii județene din Regiunea Nord-Vest am înțeles importantă acestei investiții și am făcut acea scrisoare deschisă prin care i-am cerut premierului continuarea și accelerarea lucrărilor la Autostrada Transilvania”, susține Alin Tișe.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ce se mai întâmplă pe șantierul de la Pasajul Suprateran A2 – Pallady. Pe aici vom intra în București când venim de la mare. Primăria S3 anunță când va fi gataÎntre Cluj-Napoca și Târgu Mureș, de exemplu, mai lipsește doar o porțiune de aproximativ 17 kilometri pentru ca cele două municipii să fie legate de autostradă. Sfârșitul acestui an va aduce, cel mai probabil, finalizarea acestui lot, aflat între Câmpia Turzii și Chețani. Aici lucrările au fost realizate în proporție de aproximativ 48 la sută, înainte ca executantul să intre în insolvență și apoi în faliment. Noua licitație a fost câștigată de o asociere austriaco-germană, care are ca termen prima jumătate a anului viitor pentru deschiderea traficului. Constructorul a și început lucrările pe acest tronson, pe care dorește să îl termine cu aproape șase luni mai repede decât termenul contractual.
Alin Tișe consideră că în aceeași situație se află mai multe porțiuni din Autostrada Transilvania, care pot fi finalizate în următorii ani, dacă licitațiile vor fi câștigate de constructori serioși:
„Există doar câteva porțiuni care nu sunt făcute, în timp ce altele sunt în fază aproape finală. Am speranțe că această autostradă va fi în cele din urmă realizată într-un sfârșit pe care mulți nu îl mai speră. Dar eu cred că într-un viitor nu prea îndepărtat acele bucăți încă nefăcute vor fi terminate”, a mai declarat Tișe.
Până la mijlocul acestui an, pe Autostrada Transilvania va mai fi terminat și lotul Nușfălau – Suplacu de Barcău, lung de 13,5 kilometri, pe care lucrează o firmă din Turcia. Pe acest sector lucrările au început în 2021 și sunt realizate în proporție de 70 la sută.