La vânzarea unui vehicul rutier cu cel mult 8 locuri pe scaune, înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piaţă în România, vânzătorul va remite cumpărătorului un certificat ”RAR Auto-Pass” valabil pentru 60 de la eliberare și pentru o singură vânzare sau înmatriculare. Totodată, producătorii de autovehicule vor trebui să informeze Registrul Auto Român cu privire la campaniile de recehemare a vehiculelor cu probleme, relevă date analizate de Profit.ro.
Măsurile sunt prevăzute într-o propunere legislativă care aduce noi reglementări la certificarea istoricului vehiculelor rutiere utilizate în vederea înmatriculării acestora în România. Propunerea vizează, în special, stoparea practicii de a comercializa autoturisme care au kilometrajul dat înapoi, și a fost avizată în comisiile de specialitate, urmând să fie adoptată de senatori.
Astfel, conform proiectului avizat, RAR va elibera contra cost, Ia cerere, deținătorilor de autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune - autoturisme, un certificat denumit ”RAR Auto-Pass”.
Acest certificat va conține informațiile existente în registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la mecanismul de direcție, instalația de frânare sau la structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului, precum și la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei campanii de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România.
La vânzarea unui vehicul rutier înmatriculat, înregistrat sau introdus pe piață în România, vânzătorul va remite cumpărătorului un certificat ”RAR Auto-Pass” valabil, pentru vehiculul rutier supus vânzării, care se constituie în anexă la formularul tipizat ”Contractul de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport”.
Certificatul „RAR Auto-Pass” menționat la art. 6 este valabil pentru o singură înmatriculare sau înregistrare, dar nu mai mult de 60 de zile de la data eliberării acestuia.
CITEȘTE ȘI Apple ar lucra la un dispozitiv cu ecran pliabil de mari dimensiuniProiectul mai prevede că în cazul în care odometrul este defect, proprietałul vehiculului rutier este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască fără întârziere la oăeratori economici autorizați.
Prin intermediul unei aplicaţii informatice specifice furnizate de către RAR, operatorii economici autorizaţi care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere precum şi activităţi de modificări constructive şi reconstrucţia vehiculelor rutiere sunt obligaţi să citească şi transmită către RAR informaţii legate de numărul de identifîcare/seria de şasiu şi valoarea indicaţiei odometrului din dotare pentru autovehiculul supus prestaţiei în cauza, indiferent de tipul acesteia.
CITEȘTE ȘI FOTO Pandemia, lipsa de angajați și scumpirile lovesc hotelierii: Doubletree by Hilton Oradea, scos forțat la vânzareDe asemenea, și producătorii vehiculelor rutiere sau reprezentanții autorizați ai acestora trebuie să transmită către RAR informații legate de campaniile de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piață în România, inițiate în cazul în care unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unități tehnice separate instalate pe vehiculul rutier prezintă un risc important pentru siguranța rutieră, sănătatea publică sau protecția mediului înconjurător, inclusiv informații cu privire la evoluția acestor campanii.
CITEȘTE ȘI Ministrul Finanțelor a discutat cu băncile despre sancțiuni în contextul războiului din Ucraina și despre finanțarea economiei româneștiPropunerea de act normativ prevedea ca orice înlocuire a odometrului unui vehicul cu un altul cu un kilometraj mai mic să fie considerată un act de fraudă în cazul în care aceasta nu este înregistrată şi transmisă corespunzător către RAR, dar mențiunea a fost eliminată, așa cum a fost eliminată și sqancționarea punerii în circulaţie a autovehiculelor cu odometrul defect cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă.
Pentru a intra în vigoarea, proiectul trebuie adoptat de Parlament și promulgat de șeful statului.