Agenția de Infrastructură Rutieră a Bulgariei (RIA) a anunțat că reparațiile majore la Podul Prieteniei (Giurgiu - Ruse) vor începe pe 10 iulie..
Lucrările vor începe în raza zonei de vest a punctului de trecere a frontierei de la Podul peste Dunăre de la ora 10 dimineața, arată Agerpres.
Timp de 10-12 ore, în timpul zilei, se vor desfășura lucrările. Circulația nu va fi oprită în totalitate, vehiculele vor putea să treacă în etape, pe partea carosabilă unde nu se lucrează.
Lucrările de construcție vor fi realizate în șase etape. În prima și a doua etapă se va efectua reparația majoră a structurii podului de pe teritoriul bulgar. În acest scop, va fi închisă circulației o porțiune de 400 de metri. Traficul pe carosabilul de intrare spre Bulgaria va fi restricționat mai întâi, urmat de cel de ieșire către România. Lucrările de reparații din această secțiune sunt estimate să dureze aproximativ patru luni și jumătate pentru fiecare carosabil.
Pentru o mai bună direcționare, traficul va fi controlat de semafoare. Luminile pot fi mutate la porțiunea de pod în reparație. Datorită lățimii și înălțimii unității, munca în siguranță pe timp de noapte este imposibilă, iar viața și sănătatea utilizatorilor drumurilor și a constructorilor sunt primordiale. Dacă unele activități pot fi desfășurate în siguranță, fără lumina zilei, ele vor fi efectuate.
Românii au fost informați că statul bulgar efectuează lucrări de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse pe propriul sector începând cu 9 iulie, blocând acest pod timp de două luni. Din păcate, lucrările au loc în vârf de sezon estival, îngreunând circulația pentru circa 1,5 milioane de români care merg cu automobilele proprii în Bulgaria, Turcia și Grecia. Într-o primă etapă a reparațiilor circulația rutieră pe pod va fi restricționată pe sensul de intrare în Bulgaria și apoi pe sensul de ieșire, spre România.
Iată mai jos alternativele la trecerea pe Podul Prieteniei precum și cât timp veți face pe drum până când ajungeți pe litoralul bulgăresc luând ca reper orașul Varna sau la granița cu Grecia, de la Kulata.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Datorită OCDE, până și RA-APPS își va selecta șefii conform regulilor guvernanței corporative. Actuala conducere rămâne deocamdată neafectatăPunctele vamale de trecere România-Bulgaria și distanțele de parcurs, având ca punct de plecare Gara de Nord din București:
► Vama Giurgiu - Ruse = 70 km. - Varna = 285 km. total
► Vama Negru Vodă = 257 km. - Varna = 363 km. total
► Vama Vama Veche = 270 km. - Varna = 391 km. total
► Vama Ostrov - Silistra (cu bacul) = 129 sau 145 km. - Varna = 288 km. total. Program bac Luni-Duminică 06.00-22.00.
► Vama Turnu Măgurele (cu plecare din București) 454 km. până la Varna
► Vama Zimnicea (cu plecare din București) 404 km. până la Varna
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE BRD Finance IFN vinde întregul portofoliu de creanțe din România. Conducerea intenționează să înceteze activitatea► Vama Calafat – Vidin (cu plecare din Craiova) = 300 km. până la Varna, Vama Kulata = 783 km.
► Vama Bechet = 306 km. până la Varna, (cu plecare din Craiova) - Vama Kulata = 601 km. total
► Vama Turnu Măgurele (cu bacul cu plecare din Craiova) 135 km. = Vama Kulata 541 km. total
Iată care sunt prețurile de trecere a Dunării cu bacul.
Preț bac Zimnicea (mai 2024):
Autoturism – 65 lei
Pasager – 5 lei
Motocicletă – 15 lei
Auto 6 – 9 locuri – 100 lei
Utilitară 2 – 3.5 t – 100 lei
Platformă – 150 lei
Camion – 250 lei
Autocar – 250 lei
Bac OSTROVIT Călărași Chiciu – Ostrov (Silistra – Bulgaria). Programul de vară – 06 prima cursă Ostrov Călărași – 23.30 ultima cursă Ostrov Călărași – 00.00 ultima cursă Călărași Ostrov.
”Este o realitate că punctul de trecere a frontierei Giurgiu – Ruse este cel mai accesat de către turiștii români, în special cei din București – Ilfov, Ploiești sau Brașov. În această vară, podul va fi mult mai greu accesibil iar turiștii au nevoie de răbdare. Este decizia autorităților din Bulgaria de a efectua acum reparațiile. Astfel că noi, în calitate de consultanți în turism, trebuie să recomandăm turiștilor alternative de transport. Firește, și o parte dintre cursele noastre cu autocarul aleg alternative de trecere la Vama Veche, Negru Vodă sau cu bacul la Silistra”, spune Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Grupul austriac PORR a adus peste 500 de muncitori la tunelurile "Daniela și Alina", pentru muncă nonstop„Din informatiile pe care le avem, autoritățile bulgare au decis să reabiliteze secțiunea de pod care este în administrarea acestora. Am fost informați că pentru reparații, drumarii bulgari vor închide câte o bandă și se va circula alternativ pe cealaltă bandă”, se arată pe pagina de Facebook a CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Potrivit CNAIR, partea bulgară a decis închiderea circulației pe o bandă, cu o temporaziare la trei minute, semaforizată, pentru prima fază a decopertărilor, urmând ca ulterior să vadă dacă este nevoie ca podul să fie închis total circulației rutiere. În prima fază se va închide câte o bandă de circulație, urmând ca circulația să se desfășoare alternativ, la cadențe de trei minute, începând cu 9 iulie.