Alte două garnituri de metrou urmează să fie aduse în țară în perioada imediat următoare, iar până la finele anului Metrorex va avea în depou în total zece trenuri din cele 13 contractate pentru Magistrala 5, potrivit directorului general al companiei, Mariana Miclăuș.
"Din contractul de 13 trenuri, au fost livrate patru trenuri, care în prezent se află la Depoul Berceni și se realizează testele - teste statice, teste dinamice. Trenul cinci și trenul șase au fost recepționate preliminar la furnizor și urmează să ajungă în țară. Din discuții cu furnizorul în cadrul întâlnirilor, al ședințelor de progres care se realizează pe acest contract, sperăm ca până la sfârșitul anului să fie livrate zece trenuri din 13", a declarat Miclăuș.
Potrivit acesteia, primul tren Metropolis din lotul de 13, sosit în țară în luna aprilie 2024, va intra în circulație cu călători în trimestrul al doilea al anului viitor, după finalizarea testelor și a probelor de anduranță în luna martie, anunță Agerpres.
"Este prognozat să-și termine absolut toate testele, adică inclusiv probele de anduranță, cei 10.000 de kilometri în luna martie 2025, să poată să intre în circulație cu călători, apoi etapizat și celelalte trenuri, după parcurgerea testelor și a celor 2.000 de km. Asta înseamnă că ar putea să intre în circulație după primul trimestru martie - aprilie, în funcție de cum se finalizează testele de anduranță. Aceste probe de anduranță de fapt nu sunt teste, este un kilometraj pe care trebuie să-l parcurgă trenul fără defecte majore", a menționat șeful Metrorex.
Mariana Miclăuș a precizat că deocamdată se fac testele statice și dinamice în Depoul Berceni, ulterior urmând să se stabilească programul de circulație, pentru a îndeplini numărul de kilometri necesari, cei 10.000. "Nu au fost scoase pe Magistrala 5, pentru că nu au fost finalizate testele statice și dinamice care se fac la locație, la Depoul Berceni. Vom avea un plan de acțiune împreună cu furnizorul de trenuri care va trebui să țină cont și de programul nostru de circulație și de reviziile pe care le efectuăm noaptea și vom stabili când vor începe aceste probe de anduranță. Dar ele nu vor începe până nu se finalizează testele statice", a explicat ea.
În ceea ce privește penalizările aplicate Alstom pentru întârzierile în livrarea garniturilor, Miclăuș a spus că acestea au ajuns la aproape 30 de milioane de euro, însă ele au fost contestate în instanță.
"Penalizările aplicate Alstom au ajuns la aproximativ 30 de milioane de euro și au fost și facturate. Sunt facturate lună de lună și se încasează la finalul contractului. Ele au fost contestate în instanță de către furnizor", a precizat aceasta.