Producătorul francez de trenuri Alstom este în discuții avansate pentru preluarea diviziei feroviare a constructorului canadian Bombardier, iar un acord ar putea fi anunțat chiar săptămâna aceasta, potrivit surselor Bloomberg.
Potrivit ziarului german Handelsblatt, Alstom ar urma să plătească circa 7 miliarde de dolari pentru preluarea activelor Bombardier.
În urma tranzacției, Alstom ar deveni al doilea jucător pe piața echipamentelor feroviare, după compania chineză CRRC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ianuarie, au apărut primele informații că cei doi jucători, prezenți și în România, poartă negocieri privind combinarea activităților în domeniul sistemelor feroviare.
Bombardier, constructor de avioane și trenuri, ia în calcul diferite soluții strategice după ce compania a avertizat că rezultatele financiare pentru ultimul trimestru din 2019 vor fi dezamăgitoare. Totodată, Bombardier a anunțat, recent, că ia în calcul desființarea unui joint venture cu Airbus, mutare ce ar putea avea un impact semnificativ asupra bilanțului. La momentul anunțului, acțiunile companiei au pierdut 39%.
Alstom dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie.
În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex, fiind implicată, printre altele, și în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nou jucător: Conglomeratul Modus Group, controlat de vizionarul afacerilor lituaniene, furnizor de servicii de închiriere de mașini, trotinete electrice și biciclete, intră în RomâniaBombardier are, la Cluj-Napoca, un centru de servicii cu 687 de angajați și afaceri de 88,8 milioane de lei (date pentru 2018). Birourile de shared-services din Cluj-Napoca deservesc activitatea globală a companiei, respectiv 60 de unități de producție din 28 ed țări, pe trei direcții: resurse umane, finanțe și achiziții.
În 2017, Bombardier a purtat negocieri pentru combinarea diviziei feroviare cu cea a Siemens, însă germanii au ales până la urmă o fuziune cu francezii de la Alstom.
Astfel, în septembrie 2018, Siemens și Alstom au semnat un memorandum de înțelegere privind fuziunea diviziei feroviare a grupului german cu Alstom, operațiune care ar fi creat un gigant european în domeniu, cu vânzări de peste 15 miliarde de euro și 65.000 de angajați în mai mult de 60 de țări, inclusiv în România. Compania rezultată, Siemens Alstom, urma să rivalizeze cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.