Compania aeriană germană Air Berlin, aflată în insolvență, va avea ultimele negocieri cu Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, și cu operatorul aerian low-cost easyJet, anticipând că discuțiile vor fi încheiate luna viitoare.
Pentru preluarea Air Berlin își mai exprimaseră intenția grupul IAG, proprietarul companiei aeriene British Airways, Condor, subdiara germană a operatorului britanic Thomas Cook, și compania low-cost Ryanair.
Antreprenorul german Hans Rudolf Woehrl anunțase de asemenea interesat de activele Air Berlin, iar fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda a indicat că este interesat să răscumpere Niki, divizia austriacă a Air Berlin, pe care a fondat-o în 2003.
CITEȘTE ȘI Șeful Ryanair, numărul 1 în Europa, vrea să cumpere Air Berlin, dar nu știe ce mai rămâne după ce se ridică Lufthansa de la masă. El reclamă un "aranjament"Ryanair, cel mai mare operator aerian din Europa, ar vrea să preia integral Air Berlin, însă Lufthansa are prioritate la masa negocierilor. Compania irlandeză a anunțat că a depus o plângere la autoritățile antitrust din Germania și Bruxelles privind planurile Lufthansa de a prelua o parte din activele Air Berlin, cu argumentul că achiziția ar duce la creșterea cotei de piață a Lufthansa, în detrimentul competitorilor.
Săptămâna trecută, șeful Ryanair, Michael O’Leary s-a plâns că procesul de insolvență a Air Berlin este de fapt un "aranjament" menit să sprijine consolidarea Lufthansa.
Lufthansa nu poate prelua integral Air Berlin, din cauza regulamentelor antitrust, însă compania s-a arătat interesată de achiziția a până la 90 de avioane de la rivalul conațional, a cărui flotă este formată din circa 140 aeronave.
Potrivit unor surse la curent cu negocierile, Lufthansa a oferit peste 100 milioane de euro pentru activele vizate.
Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență la mijlocul lunii, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.
Directorul general al Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat ulterior că operatorul aerian vrea să își vândă din active către doi sau mai mulți investitori până la finele lunii septembrie, când o finanțare de 150 milioane de euro acordată de stat pentru continuarea operațiunilor companiei ar urma să fie epuizată.