Compania aeriană germană Air Berlin, aflată în insolvență, va avea ultimele negocieri cu Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, și cu operatorul aerian low-cost easyJet, anticipând că discuțiile vor fi încheiate luna viitoare.
Pentru preluarea Air Berlin își mai exprimaseră intenția grupul IAG, proprietarul companiei aeriene British Airways, Condor, subdiara germană a operatorului britanic Thomas Cook, și compania low-cost Ryanair.
Antreprenorul german Hans Rudolf Woehrl anunțase de asemenea interesat de activele Air Berlin, iar fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda a indicat că este interesat să răscumpere Niki, divizia austriacă a Air Berlin, pe care a fondat-o în 2003.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ryanair, cel mai mare operator aerian din Europa, ar vrea să preia integral Air Berlin, însă Lufthansa are prioritate la masa negocierilor. Compania irlandeză a anunțat că a depus o plângere la autoritățile antitrust din Germania și Bruxelles privind planurile Lufthansa de a prelua o parte din activele Air Berlin, cu argumentul că achiziția ar duce la creșterea cotei de piață a Lufthansa, în detrimentul competitorilor.
Săptămâna trecută, șeful Ryanair, Michael O’Leary s-a plâns că procesul de insolvență a Air Berlin este de fapt un "aranjament" menit să sprijine consolidarea Lufthansa.
CITEȘTE ȘI Anastasiu își integrează cursele către Europa de Vest în rețeaua de rute a FlixBus, cel mai mare transportator de persoane de pe continent, renunțând la brandul Eurolines pentru aceste traseeLufthansa nu poate prelua integral Air Berlin, din cauza regulamentelor antitrust, însă compania s-a arătat interesată de achiziția a până la 90 de avioane de la rivalul conațional, a cărui flotă este formată din circa 140 aeronave.
Potrivit unor surse la curent cu negocierile, Lufthansa a oferit peste 100 milioane de euro pentru activele vizate.
Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență la mijlocul lunii, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.
Directorul general al Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat ulterior că operatorul aerian vrea să își vândă din active către doi sau mai mulți investitori până la finele lunii septembrie, când o finanțare de 150 milioane de euro acordată de stat pentru continuarea operațiunilor companiei ar urma să fie epuizată.