Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) din SUA investighează un nou program software pe care grupul german Volkswagen l-ar fi utilizat pe cele aproximativ 11 milioane de mașini implicate în scandalul emisiilor poluante și care nu a fost dezvăluit la timp autorităților de reglementare, relatează Bloomberg.
Softul a fost utilizat pe mașinile propulsate de motoare diesel EA 189 care au fost produse începând cu anul 2009 și pentru care Volkswagen a recunoscut la începutul lunii septembrie că a falsificat rezultatele testelor pentru emisiile poluante, potrivit unei persoane familiare cu situația.
“VW a oferit abia de curând informații preliminare referitoare la un dispozitiv auxiliar pentru controlul emisiilor“, a declarat purtătorul de cuvânt al EPA, Nick Conger.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit lui Conger, EPA și autoritățile de reglementare din domeniu din California investighează “natura și scopul dispozitivului identificat recent“.
Directorul general al Volkswagen în Statele Unite, Michael Horn, a declarat joi, în timpul unei audieri în Congresul American, că grupul german a retras mai multe cereri pentru certificarea unor modele diesel care ar urma să fie comercializate pe piața din SUA în 2016, din cauză că mașinile sunt echipate cu un dispozitiv auxiliar pentru controlul emisiilor ce nu a fost încă aprobat de autoritățile de reglementare.
Constructorii de automobile sunt obligați să dezvăluie autorităților relevante dacă modele produse utilizează programe software ce ar putea afecta funcționarea echipamentelor care contrololează nivelul emisiilor de gaze. Cu toate că aceste programe nu sunt întotdeauna interzise și nu implică automat intenția producătorului de a manipula testele oficiale, trebuie aduse la cunoștiința autorităților pentru ca testele să fie ajustate în consecință.
“Investitorii sunt traumatizați de evenimentele care au avut loc în trecut. Dacă și modelele actuale ale VW sunt echipate cu un software care trezește îndoieli, atunci vor fi dea dreptul paralizați. Credem că VW trebuie să răspundă acestei întrebări cât mai curând posibil“, a spus Arndt Ellinghorst, analist al firmei de cercetare Evercore ISI din Londra.
Posibilitatea ca VW să fi utilizat un al doilea dispozitiv pentru manipularea testelor privind emisiile poluante ar duce la adâncirea crizei cu care se confruntă cel mai mare constructor auto european.
De la declanșarea scandalului și până în prezent, mai multe state au anunțat că anchetează grupul pentru nerespectarea standardelor de mediu.
Procuratura din orașul german Braunschweig a declanșat, joi, percheziții la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg și la alte birouri aparținând companiei, de unde au ridicat mai multe documente și suporturi de date digitale, pentru a le verifica în ancheta privind utilizarea dispozitivelor de manipulare a emisiilor de gaze.
Volkswagen ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunțate până acum de compania germană, potrivit unui articol apărut în publicația niponă Nikkei.