Aeroporturile din sudul Europei au ieșit întărite din criza sanitară

Aeroporturile din sudul Europei au ieșit întărite din criza sanitară
scris 2 feb 2024

Numeroase aeroporturi din sudul Europei au depășit în 2023 nivelurile de trafic înregistrate în 2019, ceea ce reflectă o revenire inegală din criza sanitară, potrivit datelor statistice publicate de ACI Europe, o organizație care reprezintă 500 de aeroporturi din 55 de țări europene, informează AFP.

La nivelul întregului continent european, traficul de pasageri prin aeroporturile europene a revenit anul trecut la 94,6% din nivelul înregistrat în 2019, a precizat ACI Europe.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO&FOTO Lucrări în forță la un nou drum expres în România. Constructorul român a venit cu aproape 200 de muncitori și peste 150 de utilaje CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Lucrări în forță la un nou drum expres în România. Constructorul român a venit cu aproape 200 de muncitori și peste 150 de utilaje

Însă cei 2,3 miliarde de pasageri care au trecut anul trecut prin aeroporturile europene, în creștere cu 19% comparativ cu 2022, au fost repartizați foarte inegal comparativ cu perioada de dinainte de pandemie, a precizat ACI Europe, care vorbește de o "mare divergență" între câștigători și pierzători, scrie Agerpres.

În prima categorie figurează în special aeroporturile din Portugalia (pentru care numărul de pasageri a crescut cu 12,2% comparativ cu 2019), Grecia (creștere de 12,1%) și Malta (creștere de 6,7%).

În cea de-a doua categorie se disting în special aeroporturile din Finlanda, în cazul cărora numărul de pasageri a scăzut cu 29,6%, în principal din cauza vecinătății cu Rusia, în timp ce aeroporturile din Germania, unde numărul de pasageri a scăzut cu 22,4%, sunt într-o situație comparabilă cu cele din Suedia (minus 21%).

Spania este singura mare țară europeană unde aeroporturile au revenit în teritoriul pozitiv comparativ cu 2019, creștere de 3% a numărului de pasageri, în timp ce aeroporturile din Italia (minus 2%), Franța (minus 5,4%) și Marea Britanie (minus 6,4%) au rămas pe minus.

Dincolo de frontierele Uniunii Europene, aeroporturile care au înregistrat o creștere exponențială sunt cele din Albania (+117%) și Kosovo (+44%), grație faptului că transportatorii low-cost au direcționat rapid capacități.

Mai departe de restul Europei, țările care și-au conservat legăturile cu Rusia, după invazia Ucrainei, au beneficiat de o creștere rapidă a traficului pe aeroporturile lor, precum Uzbekistan (+110%), Armenia (+66%) și Kazahstan (+51%). În schimb, aeroporturile din Turcia, țară care este într-o situație similară cu cele de mai sus, au înregistrat o creștere de doar 2,5% a numărului de pasageri comparativ cu nivelul pre-pandemie.

OMV Petrom, cea mai mare companie de hidrocarburi din regiune, vrea să devină și liderul zonal al stațiilor de încărcare a mașinilor electrice CITEȘTE ȘI OMV Petrom, cea mai mare companie de hidrocarburi din regiune, vrea să devină și liderul zonal al stațiilor de încărcare a mașinilor electrice

O altă criză geopolitică, atacul Hamas asupra Israelului în luna octombrie, a provocat o prăbușire a numărului de pasageri pe aeroporturile din această țară în trimestrul patru al anului trecut (minus 63% comparativ cu aceeași perioadă din 2019), până la o medie anuală de minus 12%, potrivit ACI Europe.

În acest context al unei "relansări cu mai multe viteze", ACI Europe estimează că aeroporturile pe care le reprezintă vor depăși în 2024 numărul de pasageri pre-pandemie, ajungând la un nivel de 101,4% față de cel din 2019.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroport
pasageri