Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) continuă procesul de fluidizare a controlului pasagerilor la punctele de frontieră din aeroportul Otopeni, astfel că, din 9 septembrie, călătorii au la dispoziție încă două ghișee, respectiv patru posturi de control al documentelor, pe fluxul de plecări.
Aeroportul Internațional Henri Coandă, sau Otopeni, este cel mai mare aeroport din țară și a înregistrat în prima jumătate a acestui an o creștere a traficului cu 16,5% față de aceeași perioadă din 2015, până la 4,91 milioane pasageri.
Noile măsuri vin în sprijinul activității Poliției de Frontieră, care se confruntă cu aglomerarea punctelor de control, la orele de vârf ale traficului aerian, precizează CNAB.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, pasagerii au la dispoziție 20 de posturi de control ale poliției de frontieră pe fluxul de sosiri și 20 de posturi de control pe fluxul de plecări, capacitatea de procesare a pasagerilor fiind aproape dublată față de jumătatea lunii august.
”Această reconfigurare vine în completarea acțiunilor demarate de conducerea CNAB în luna august pentru a îmbunătăți și să simplifica procesul de control, precum și pentru ca reduce timpul de așteptare al pasagerilor la controlul documentelor”, potrivit unui comunicat de presă remis News.ro.
Măsura vine în contextul în care aeroportul Otopeni ar putea intra, în 2016, în categoria aeroporturilor cu un trafic anual de peste 10 milioane de pasageri, dacă ritmul de creștere a numărului de călători se menține și în lunile următoare.
Pe Aeroportul Internațional Henri Coandă au operat 37 de companii aeriene în prima jumătate a acestui an, care au transportat pasageri către 92 de destinații.
Anul trecut, pe aeroportul din Otopeni s-au operat în jur de 100.000 de aterizări și decolări, mai mult decât pe toate celelalte aeroporturi din țară luate la un loc.