Contractul de reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la Aeroportul internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu, în valoare de 55,5 milioane de lei, a fost semnat luni, iar capacitatea de trafic se va mări la 350 de pasageri/oră, astfel încât o parte din traficul foarte mare de pe Otopeni să poată fi preluat, treptat, de Băneasa.
Aeroportul Băneasa va fi operațional în luna mai a anului viitor, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Astăzi s-a semnat contractul de reabilitare și refuncționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă de la aeroportul internațional București Băneasa Aurel Vlaicu. Ne dorim de mult să refuncționalizăm acest aeroport. În mai puțin de trei luni de zile s-au semnat trei contracte foarte importante pentru această companie. Și aș începe cu modernizarea și reparația capitală la pista 2, calea de rulare Delta și astăzi am reușit să finalizăm și semnarea modernizării corpului A, B și Rotondei, un obiectiv pe care ni l-am asumat că-l vom finaliza până la începerea campionatului de fotbal. A fost o condiție, alături de calea ferată, pe care România trebuia să o îndeplinească pentru ca meciurile să poată fi jucate în București", a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la ceremonia de semnare a contractului.
Răzvan Cuc a mai spus că cele două aeroporturi din București vor fi legate prin proiectul Magistralei 6 de metrou.
"Deja prima parte de licitație a fost lansată pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Tokyo. Au fost depuse 10 oferte. Urmează lansarea și a celui de-al doilea pachet pentru celelalte 6 stații Tokyo - Otopeni. Deci, se ia în calcul și conectarea celor două aeroporturi, prin intermediul proiectului Magistralei 6", a mai spus ministrul Transporturilor.
Aeroportul Băneasa, care găzduia în principal cursele low-cost, a fost închis în primăvara anului 2012 pe fondul disputelor legate de poluare și zgomot, care afectau locatarii din zonă, iar cursele au fost transferate spre aeroportul din Otopeni..