Salamul de Sibiu, primul produs românesc din carne care a obținut Indicație Geografică Protejată (IGP) din partea Uniunii Europene, cu o tradiție de peste 130 de ani, rămâne unul dintre alimentele preferate de români și de europeni, dar cu mari șanse să ajungă în acest an și pe piața din SUA.
„Dacă vorbim de zona de consum, am ajuns acum la un nivel de 3.000 de tone de salam de Sibiu pe an față de 1.700 de tone în urmă cu 5 ani. Poate pare puțin, dar am avut o pierdere în timpul pandemiei, pentru că am pierdut în zona HoReCa, însă a fost foarte bine, deoarece consumatorii au preluat acea cantitate și ne-am bucurat că nu am avut o contracție.
Am găsit o poartă deschisă și în zona retailului, care a pus umărul la promovarea produsului, atât din punct de vedere brand, dar și din punct de vedere marcă proprie”, a declarat pentru Agerpres președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu, Carmen Gavrilescu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest produs a obținut Indicația Geografică Protejată (IGP) în anul 2016, are o zi națională în data de 1 noiembrie, iar timp de trei ani (2018-2020) a fost promovat în România, Spania și Italia, cu ajutorul unui grant european în valoare de 1,5 milioane de euro obținut de asociație.
În prezent, două dintre cele șase companii care au constituit asociația se află în faze extrem de avansate de a intra pentru prima dată cu acest produs în SUA, o țară care nu recunoaște aceste standarde de calitate europene.
„În momentul de față noi avem schimburi intracomunitare și exporturi în Europa, în țările unde trăiesc foarte mulți români, în Spania, Italia, Anglia, Germania. Au venit din Japonia și China și produsul a fost foarte apreciat, dar încă nu avem acorduri de export agreate cu aceste țări. În prezent, Agricola Bacău și CrisTim au aplicat pentru Statele Unite și sunt chiar în ultima fază, 95% a fost reglat deja, mai rămâne doar partea de etichetare. Statele Unite nu recunosc acest acord legat de sistemele de calitate europene, dar eu cred că vom reuși cu ajutorul comunităților românești să facem ca într-un an-doi produsul să fie în toate cataloagele de acolo. Salamul de Sibiu adevărat este așteptat în SUA și Canada”, a explicat președintele asociației.
Salamul de Sibiu ajunge cu precădere în țările unde sunt români, respectiv Spania, Italia, Franța, Marea Britanie, Germania.