Agroserv Măriuța, care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat 2022 cu pierderi din cauza secetei și a scumpirii energiei

Agroserv Măriuța, care deține brandul Lăptăria cu Caimac, a încheiat 2022 cu pierderi din cauza secetei și a scumpirii energiei

Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac

scris 25 mar 2023

Agroserv Măriuța, companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 72,9 milioane de lei în anul 2022, o creștere de 7% comparativ cu 2021 și o pierdere netă de 1,9 milioane de lei față de un profit net de 1,8 milioane de lei în anul anterior, în contextul provocărilor aduse de majorarea prețurilor la energie și combustibil, precum și inflație.

„Anul 2022 a reprezentat o perioadă deosebit de dificilă pentru compania noastră, în care am fost nevoiți să abordăm mai multe crize cauzate de majorarea prețurilor la energie, combustibil, precum și inflație. În plus, tuturor acestor factori negativi li s-a adăugat și seceta din primăvara anului 2022, care a afectat puternic afacerea noastră și a dus la o scădere a producției agricole în general. Astfel, în ciuda unei majorări a veniturilor, cheltuielile au crescut într-un ritm mai rapid decât acestea, ceea ce a cauzat o pierdere financiară în 2022. Strategia noastră din 2023 se va concentra, în primul rând, pe creșterea brandului Lăptăria cu Caimac la nivel național, prin consolidarea poziției noastre și creșterea numărului de produse prezente la raft în fiecare magazin precum și diversificarea portofoliului. De asemenea ne propunem un control strict al costurilor raportat la inflație”, a declarat Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac.

Directorul Consiliului Concurenței explică felul în care se truchează licitațiile organizate de Romsilva CITEȘTE ȘI Directorul Consiliului Concurenței explică felul în care se truchează licitațiile organizate de Romsilva
Urmărește-ne și pe Google News

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 42,8 milioane de lei, în creștere cu 14% față de anul anterior, aceasta având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală în 2022. Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 15,4 milioane de lei în 2022, în urma cultivării unei suprafețe de puțin peste 2.500 ha. Aceste venituri au fost cu 14% mai mici în comparație cu cele din 2021, în contextul unei producții mai mici pe hectar, cauzate de secetă. Până la finalul anului 2022, Compania a înregistrat o producție totală de 27.958 de tone, din care cultura de porumb însilozat a reprezentat 50% din această producție, grâu – 16%, porumb – 14%, iar cea de secară însilozată - 9%.

Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat o valoare de 14,6 milioane de lei, în creștere cu 13% față de 2021, în principal datorită vânzării de lapte crud, 9,3 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, 2 milioane de lei. În 2022, producția totală de lapte a fost de 13 milioane de litri, similar cu 2021. Prin urmare, producția medie în 2022 a fost de peste 37 de tone/zi, la fel ca în anul anterior. Fabrica a utilizat 56% din producția de lapte a fermei, similar cu 2021, scăderea vânzărilor pe anumite tipuri de produse fiind compensată de lansarea untului.

Conform datelor companiei cu privire la segmentele în care activează, în 2022, la nivel național, vânzările  de lapte proaspăt au scăzut cu 3%, de unt cu 9,5%, iaurt cu 6,5%, iar vânzările de smântână cu 7%, comparativ cu anul 2021.

„Privind în viitor, preocuparea noastră pentru 2023 este să readucem compania la profitabilitate. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, vom continua să diversificăm oferta de produse, în principal prin creșterea numărului acestora în categoria brânzeturi și prin lansarea unei game complet noi. De asemenea, ne dorim ca în acest an să continuăm investițiile pe care le-am întârziat în 2022, care includ un sistem de recuperare, spălare și refolosire a sticlelor și borcanelor, precum și o stație de biogaz. Ne dorim să accesăm fonduri europene și astfel aceste proiecte vor îmbunătăți profitabilitatea generală a afacerii pe termen mediu și vor reprezenta un aspect inovator al afacerii noastre, dar și al întregului sector”, a adăugat Mădălina Cocan.

Sistemul de recuperare, spălare și refolosire a sticlelor și borcanelor planificat pentru acest an, în funcție de calendarul privind acordarea diverselor fonduri europene, va reduce costurile cu ambalajele și dependența de furnizorii de ambalaje, va aduce economii la taxele fondului de mediu și va contribui la o creștere a veniturilor prin oferirea serviciilor de spălare ambalaje către alți agenți economici. Stația de biogaz va folosi deșeurile fermei de vaci pentru a produce energie și va acoperi necesarul de energie al fermei și fabricii, fără a mai fi nevoie utilizarea de surse poluante. Acest proiect este aliniat cu directivele UE, în mod particular cu Pactul Verde European, și va ajuta compania să devină neutră din punct de vedere al impactului asupra climei până în anul 2030.

În contextul planurilor de dezvoltare și investiții pentru anul acesta, bugetul de venituri și cheltuieli propus de companie pentru 2023 vizează o cifră de afaceri totală de 79,6 milioane de lei, cu o marjă brută de 23,4 milioane de lei, EBITDA de 17,9 milioane lei, precum și un rezultat net de 2,1 milioane de lei.

Agroserv Măriuța este listată pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piață de aproximativ 65 milioane de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
agroserv măriuța
lăptăria cu caimac