Agricola, un business de peste 150 de milioane de euro, își revine după scăderea de anul trecut: O situație dificilă, dar gestionabilă; din păcate, acest sector a fost lăsat să se descurce singur!

Agricola, un business de peste 150 de milioane de euro, își revine după scăderea de anul trecut: O situație dificilă, dar gestionabilă; din păcate, acest sector a fost lăsat să se descurce singur!
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 6 apr 2021

Grupul Agricola Bacău mizează în acest an pe o creștere a afacerilor de 11%, după scăderea de 4% de anul trecut, când consumul de carne de pasăre a fost afectat de diminuarea veniturilor consumatorilor, incertitudinile legate de locurile de muncă și închiderea HoReCa.

Grupul reprezintă un business de peste 150 de milioane de euro și este unul dintre cei mai mari jucători din piața cărnii de pasăre din România, cu un lanț integrat de producție în acest domeniu: nutrețuri, ferme de păsări și abator.

Urmărește-ne și pe Google News

“Din păcate, sectorul din care facem parte, declarat în numeroase ocazii ca fiind de interes național, contributor important la finanțele țării (echivalentul a 16% din cifra de afaceri reprezintă impozite și taxe plătite de Agricola), a fost lăsat în această perioadă dificilă să se descurce singur, «ajutorul de pandemie» fiind aproape nesemnificativ”, a declarat pentru Profit.ro Grigore Horoi, președinte Grup Agricola.

Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania CITEȘTE ȘI Janos Egly, Executive Director Accenture Industry X Romania

La finalul anului trecut, în lanțul de producere a cărnii de pasăre Agricola a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 8% și a profitului cu 18% în comparație cu 2019.

“Evident, o putem numi o situație dificilă, dar care însă poate fi gestionată. (…) Consumul a înregistrat un regres cauzat de scăderea veniturilor populației, incertitudinii legate de locurile de muncă, salarii și alte venituri. Pe de altă parte, cauza majoră care a impactat comercializarea cărnii de pasăre a fost situația din HoReCa, atât în România cât și în UE, cu care industria noastră se află într-o strânsă conexiune”, spune Horoi.

Cifra de afaceri a grupului a scăzut anul trecut cu 4% și a ajuns la 735,49 milioane de lei (152 milioane euro), iar profitul s-a diminuat cu 33%.

Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legală

Grupul include 5 companii: Agricola Internațional (creșterea păsărilor și comercializarea cărnii de pasăre), Salbac (specializată în piața mezelurilor, lider în categoria salamurilor crud-uscate), Europrod (specializată în produse de tip convenience – ready to eat sau semipreparate din carne și vegetale), Avicola Lumina (producție de ouă proaspete) și Aicbac (culturi de câmp, ferme de vaci și o fabrică de lapte și produse lactate).

“Business-urile din Grupul nostru sunt afectate de evoluția crizei sanitare într-o măsură mai mare sau mai mică, de la companie la companie, în funcție de echilibrul financiar al acestora, de puterea brandului, de decizii mai mult sau mai puțin inspirate într-o piață care nu a mai respectat evoluțiile de până acum”, afirmă Horoi.

Rezultatele Aicbac au fost afectate, totodată, de seceta severă de la începutul și din partea a doua a anului trecut.

Horoi este însă optimist cu privire la evoluția grupului în 2021, anticipând o creștere a afacerilor de 11% și o revenire a profitului la valoarea din 2019.

Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei CITEȘTE ȘI Soluția Business Data Security de la Vodafone România, bazată pe tehnologie Fortinet, îți susține afacerea în fața pericolelor digitale, asigurând protecția tuturor echipamentelor din rețeaua locală internă a companiei

“Ne asumăm în continuare strategia de creștere și diferențiere în piață. Am mărit (…) capacitatea de procesare prin investiția de la abatorul de păsări și continuăm să consolidăm segmentul care ne diferențiază în piață și în care suntem lideri, acela al cărnii de pui premium, de la găini cu creștere lentă”, argumentează președintele.

Grupul a bugetat pentru acest an investiții de peste 7 milioane de euro, pentru lucrări de întreținere și modernizare.

Industria procesatoare de carne necesită investiții ridicate în infrastructură și echipamente, dar în același timp implică prezența multor oameni simultan, pe posturile definite de echipamentele care formează linia de producție, astfel că riscul apariției unor focare COVID este foarte ridicat.

Agricola a luat, încă de la declanșarea crizei, “măsuri costisitoare, dar absolut necesare” pentru diminarea riscurilor de contaminare, mai spune președintele grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
agricola
afaceri
investiții