AB InBev ar putea fi nevoită să renunțe la cea mai bine vândută bere din lume pentru a prelua SABMiller

AB InBev ar putea fi nevoită să renunțe la cea mai bine vândută bere din lume pentru a prelua SABMiller
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 14 oct 2015

Pentru a crea cea mai mare companie de bere din lume, Anheuser-Busch InBev (AB InBev) ar putea fi nevoită să renunțe la cea mai bine vândută marcă de bere de pe planetă, anume berea Snow, produsă de SABMiller în parteneriat cu China Resources Enterprise, scrie Bloomberg.

Dacă acordul privind preluarea SABMiller de către AB InBev se va concretiza, aceasta din urmă va deține aproximativ 40% din piața berii din China, iar autoritatea antitrust chineză ar putea cere vânzarea participației SABMiller la compania mixtă China Resources Snow Breweries, potrivit analiștilor de la Goldman Sachs, Daiwa Capital Markets și Guotai Junan Securities

Urmărește-ne și pe Google News

SABMiller deține 49% din compania creată în parteneriat cu China Resources Enterprise, participație evaluată la aproximativ 600 miliarde de yeni (5 miliarde dolari).

"Problemele legate de mediul concurențial vor fi cele mai mari obstacole pentru finalizarea acordului dintre AB InBev și SABMiller. Dacă se va materializa, cota de piață comună a AB InBev și China Resources ar putea declanșa o investigație a autorității antitrust", a spus analistul Andrew Song de la Guotai Junan Securities.

Un purtător de cuvânt al AB InBev a declarat că berarul a analizat cu atenție potențialele implicații din punct de vedere concurențial ale tranzacției cu SABMiller și va încerca să soluționeze problemele, în măsura în care acestea vor apărea.

Conducerea SABMiller a anunțat marți că a ajuns la un acord de principiu cu AB InBev și va recomanda acționarilor să accepte o propunere îmbunătățită a berarului din Belgia, prin care acesta oferă 68 miliarde de lire sterline (104,36 miliarde dolari) pentru preluarea companiei, o eventuală materializare a tranzacției urmând să ducă la crearea unui gigant în industria de profil.

Pentru AB InBev, vânzarea acțiunilor China Resources Snow Breweries ar echivala cu renunțarea la poziția de lider pe o piață care este estimată să crească cu peste 50% până în 2019, la aproape 280 miliarde de yeni (44,1 miliarde dolari), potrivit firmei de cercetare Euromonitor.

Snow, cu o cotă de 23% pe piața chinezească, este cea mai bine vândută marcă de bere la nivel mondial, după ce a surclasat marca Bud Light în 2008. Cadența producției este impresionantă: cantitatea de bere Snow produsă zilnic este suficientă pentru a umple aproximativ 12 piscine olimpice, arată datele SABMiller.  

Printre potențialii cumpărători ai participației deținute de SABMiller la China Resources Snow Breweries se numără Heineken, care ar intra astfel pe piața din China, și compania chineză Kirin Holdings, care produce băuturi răcoritoare în parteneriat cu China Resources, notează analiștii firmei de cercetare Nomura Holdings.

Autoritățile din China au respins în trecut mai multe tranzacții pe piața locală ale unor companii străine. În 2009, Ministerul de Comerț a blocat achiziția producătorului de băuturi răcoritoare China Huiyuan Juice Group de către Coca-Cola, care a oferit 2,3 miliarde de dolari pentru preluarea companiei, iar în 2014, instituția a respins formarea unei alianțe între compania daneză din domeniul naval A.P. Moeller-Maersk, Mediterranean Shipping din Irlanda și CMA CGM din Franța.

Anheuser-Busch InBev este cel mai mare producător de bere de la nivel mondial, cu un portofoliu de peste 200 mărci, printre care Stella Artois, Corona, Beck's și Budweiser și o cotă de piață de 25%. AB InBev are sediul social la Leuven, în Belgia. SABMiller, al doilea mare berar al lumii, produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Miller, Grolsh, Pilsner Urquell și Peroni.

viewscnt
Afla mai multe despre
ab inbev
sabmiller
china
antitrust
concurenta
participatie
snow