Modificările propuse de reprezentanții actualei puteri vizează simplificarea procedurilor administrative pentru cabinetele medicale în situațiile în care schimbările survenite, precum cele referitoare la sediu sau denumire, nu afecteazã activitatea medicalã.
Proiectul de lege introduce proceduri care permit mentinerea valabilității avizelor și autorizațiilor existente, eliminând astfel necesitatea întreruperii activităților cabinetelor medicale în cazurile în care modificările sunt doar de ordin administrativ, argumentează inițiatorii.
Ordonanța Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea și funcționarea cabinetelor medicale, aprobată prin Legea nr. 629/2001, ar urma, astfel, să fie completată, la articolul 5, după alineatul (4), cu două alineate noi cu urmätorul cuprins:
”- (5) Reorganizarea, schimbarea sediului și a denumirilor pentru cabinetele medicale se avizează de direcțiile de sănătate publică județene sau de Direcția de sănătate publică a municipiului București, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
- (6) Până la obținerea avizului preväzut la alin. (5), solicitat ca urmare a reorganizării persoanei juridice deținătoare în cadrul căreia este organizat cabinetului medical, avizele și autorizațiile deținute de către acesta își păstrează valabilitatea, dacă structura organizatorică a cabinetului medical nu se modifică urmare reorganizării persoanei juridice deținătoare, conform declarației pe propria răspundere depusă de către reprezentantul legal al acesteia.”
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Reducerea pragului la microîntreprinderi s-ar putea face gradual, în perioada 2027-2029, anunță premierul Ciolacu. Boloș, pentru Profit.ro: Dacă este de acord Coaliția”În prezent, societățile care dețin cabinete medicale se confruntã cu proceduri administrative complexe și îndelungate atunci când este necesar să efectueze modificări precum schimbarea sediului social, a denumirii, fuziunii sau transferuri de fond de comerț. Aceste proceduri implică adesea reautorizări complete, chiar și în situațiile în care conținutul și substanța activității medicale rămân neschimbate. Acest proces birocratic excesiv conduce la întârzieri semnificative, costuri suplimentare și o eficiență redusă a sistemului medical privat”, arată inițiatorii proiectului.