Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International: Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale până în 2025. În România am făcut investiții de peste 500 milioane USD pentru transformarea fabricii din Otopeni

Jacek Olczak, CEO Philip Morris International

scris 4 aug 2021

Recent numit în funcția de Chief Executive Officer al Philip Morris International (PMI), Jacek Olczak spune că, până în 2025, obiectivul companiei este de a obține cel puțin 1 miliard dolari din produse „dincolo de nicotină” („beyond nicotine”), produsele fără fum urmând să depășească jumătate din veniturile nete totale. Transformarea companiei, pentru a susține trecerea către alternative la fumat mai puțin nocive, este susținută și de investițiile făcute în România, unde PMI a dezvoltat una din cele mai  moderne unități de producție din lume. Fabrica din Otopeni produce consumabile pentru IQOS,  pentru piața din România și piețe de pe 5 continente.

În urmă cu doi ani, Philip Morris - lider în căutarea de soluții alternative pentru fumători - lansa Anul Unsmoke (fără fum) și, din postura de Chief Operations Officer, aveați un mesaj: "Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu te lași, fă o schimbare!".  Aceasta în condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății estima că în 2025 va exista un număr similar de fumători cu cel actual. Ce vă propuneți acum în acest sens, dar din noua poziție, cea de CEO al Philip Morris International? Obiectivul PMI de a deveni o companie majoritară smoke-free până în 2025, în care produsele fără fum să reprezinte mai mult de 50% din veniturile nete totale, rămâne valabil?

Urmărește-ne și pe Google News

Jacek Olczak: Suntem foarte mândri de campania Unsmoke, mulțumesc că ați menționat-o. Unsmoke s-a transformat într-o mișcare globală, un demers care se adresează în egală măsură fumătorilor și persoanelor apropiate acestora, cu scopul  de a-i încuraja să renunțe complet la țigări și la nicotină și de a le reaminti celor care nu renunță că au posibilitatea de a trece la alternative fără fum, bazate pe cercetare științifică riguroasă. Progresul științific și inovațiile cu ajutorul cărora reducem riscurile asociate fumatului ne-au oferit o oportunitate în materie de sănătate publică pentru a accelera declinul țigărilor. 

Ambiția noastră este ca produsele fără fum să reprezinte peste 50% din veniturile nete totale ale Philip Morris International până în 2025. Vom continua să depunem eforturi pentru a ne îndeplini obiectivul ca produsele noastre fără fum să fie comercializate în aproximativ 100 de piețe în 2025, și ca 40 de milioane de fumători adulți să treacă la produsele noastre fără fum și să renunțe la țigări până în acel moment. De asemenea, am anunțat recent că ne-am propus obiectivul de a obține cel puțin 1 miliard USD din produse „dincolo de nicotină” („beyond nicotine”) până în 2025, pe măsură ce ne valorificăm capabilitățile în materie de științe ale vieții și produse inovatoare în domenii conexe precum administrarea medicamentelor pe cale respiratorie.

„Ideologia rigidă împiedică schimbarea. Împiedică oportunitatea. Împiedică progresul”, spuneți dvs. La ce vă referiți concret și cum apreciați că poate fi schimbată, până la urmă, mentalitatea unei societăți?

Jacek Olczak: În cadrul PMI, am adoptat de mult timp această mentalitate de a genera o schimbare pozitivă. Și am făcut progrese semnificative în ceea ce privește cel mai mare impact pozitiv pe care îl poate avea compania noastră asupra societății, în opinia noastră: înlocuirea țigărilor cu alternative mai bune pentru acei fumători care altfel ar continua să fumeze.

Pentru a genera o schimbare pozitivă, și alți actori trebuie să contribuie –  autorități, ONG-uri sau părțile interesate de politicile privind produsele din tutun sau alternativele fără fum. Viitorul fără fum poate fi realizat mai repede dacă organismele de reglementare și actorii relevanți din domeniul sănătății încurajează această schimbare, au deschidere față de știință și acționează în baza unor date concrete, nu a unor ideologii.

Ocupați principala poziție în cadrul Philip Morris International, cel mai mare producător de produse din tutun la nivel global și lider mondial în materie de inovație a produselor fără fum, o companie care în România are peste 1.000 de angajați și investiții ce depășesc jumătate de miliard de euro. Care sunt planurile și intențiile dvs și ale companiei pentru România?

Jacek Olczak: România este o componentă importantă a angajamentului PMI de a construi un viitor fără fum. Am făcut investiții semnificative în România, peste 500 de milioane USD, pentru transformarea fabricii noastre din Otopeni într-una dintre cele mai moderne unități de producție din lume. La nivel mondial, doar opt fabrici produc consumabile pentru IQOS, dintre care trei se află în Uniunea Europeană, iar cea din România este una dintre ele, alături de cea din Italia și de cea din Grecia. Acest lucru demonstrează angajamentul nostru puternic față de România și UE. În România, alternativele fără fum, care au potențialul de a fi mai puțin nocive, cum sunt produsele din tutun încălzit, inclusiv dispozitivul IQOS dezvoltat de PMI, sunt încă foarte puțin folosite, iar nivelul de dezinformare despre aceste produse este foarte ridicat.

Înlocuirea țigărilor cu aceste alternative va fi posibilă doar dacă adulții care fumează în prezent au acces la informații corecte despre aceste produse. O nouă generație de politici publice, inclusiv fiscale, care să-i încurajeze pe cei care altfel ar continua să fumeze să treacă la produse care nu ard, poate contribui semnificativ la înlocuirea țigărilor în rândul celor 5 milioane de români care altfel ar continua să fumeze, precum și la îmbunătățirea sănătății publice.

Lucrați în cadrul Philip Morris de peste 27 ani, urcând treptat pe scara ierarhică a uneia dintre cele mai mari companii din lume. Ați fost Managing Director, Chief Financial Officer, Chief Operating Officer, iar acum sunteți Chief Executive Officer. Care sunt secretele ascensiunii dvs ? Ați avut ajutorul unui mentor ? Și, bazat pe experiența dvs solidă, ce sfaturi le transmiteți tinerilor care aspiră să ajungă la rândul lor, într-o zi, la conducerea unui business de renume?

Jacek Olczak: Am avut privilegiul de a avea numeroase roluri în cadrul PMI în numeroase țări, și fiecare a venit cu un set diferit de provocări și oportunități. Persoana care sunt astăzi și unde sunt astăzi se datorează tuturor persoanelor cu care am lucrat și de la care am învățat de-a lungul timpului. PMI este o companie extraordinară în care, dacă îți faci treaba fără să te preocupe parcursul profesional, dacă ești deschis să înveți și să te dezvolți și dacă respecți idealurile corporative de integritate, incluziune, diversitate și etică în afaceri, poți întotdeauna avansa profesional.

Indiferent de industria în care lucrezi, abilitățile individuale, cum sunt capacitatea de a învăța repede și curiozitatea, sunt esențiale în afaceri. Pentru mine, o carieră de succes nu înseamnă cât de repede avansezi în diferite funcții, ci cât de incitantă și captivantă ți se pare activitatea pe care o faci pentru compania respectivă. Obiectivele PMI, care sunt și principiile care mă ghidează în activitatea mea, vor fi în continuare bazate pe știință, pe fapte, inovație și un nou mod de a gândi pentru a identifica soluții la provocările din prezent.

Compania dvs. se transformă ea însăși și industria. Care transformare considerați că este mai dificilă, cea din interiorul sau cea din exteriorul companiei? Care este cheia unei transformări de succes?

Jacek Olczak: Ambiția noastră este de a convinge toți fumătorii adulți care altfel ar continua să fumeze să înlocuiască produsele din tutun care ard, cum sunt țigările, cu produse fără fum, fundamentate științific, care reprezintă o alternativă mult mai bună decât continuarea fumatului. Însă o schimbare de paradigmă de această amploare nu se întâmplă peste noapte. Pentru PMI, acest lucru a presupus schimbarea totală a întregului model de business. În esență, devenim o companie orientată spre inovații electronice și tehnologice care își transformă activitatea din interior spre exterior.

Deși angajamentul nostru față de un viitor fără fum este de neclintit, nu putem atinge acest obiectiv singuri. Pe măsură ce continuăm să ne transformăm activitatea și organizația, ne bazăm pe cooperarea cu toți cei interesați – de la parteneri din lanțul de furnizare la organisme de reglementare și autorități din domeniul sănătății publice.

viewscnt
Afla mai multe despre
jacek olczak
philip morris international