Scenariștii cer salarii mai mari și o cotă mai mare din beneficiile generate de streaming, deoarece studiourile spun că trebuie să reducă costurile. Ultima mișcare socială majoră de la Hollywood datează de la greva scenariștilor care a paralizat industria audiovizualului american în 2007-2008, un conflict de 100 de zile care a costat sectorul două miliarde de dolari, scrie AFP.
O grevă a mii de scenariști americani de televiziune și film pentru o creștere a salariului se pregătește luni la Hollywood în lipsa unui acord, cu câteva ore înainte de expirarea preavizului. Principalele studiouri și platforme, inclusiv Disney și Netflix, sunt în discuții cu puternicul sindicat al scriitorilor, Writers Guild of America (WGA), care amenință, dacă nu se ajunge la un acord, cu o grevă după miezul nopții, arată news.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest lucru ar duce la întreruperea imediată a serialelor de succes, cum ar fi emisiunile de noaptea târziu, și ar întârzia semnificativ serialele TV și filmele programate pentru lansare anul acesta.
Foto news.ro
„Toată lumea simte că va avea loc o grevă”, a spus un scenarist de televiziune din Los Angeles, care a vrut să-și păstreze anonimatul. În joc este „un acord care va determina modul în care suntem plătiți” pentru streaming, atât astăzi, cât și în viitor, a adăugat el.
Scenariștii spun că se luptă să-și câștige existența din meseria lor, cu salariile care stagnează sau chiar scad din cauza inflației, în timp ce angajatorii lor fac profituri și măresc salariile directorilor lor. Ei cred că nu au fost niciodată atât de mulți care să lucreze cu salariul minim stabilit de sindicate, în timp ce rețelele de televiziune angajează mai puțini oameni pentru a scrie seriale din ce în ce mai scurte.
Unul dintre principalele dezacorduri este cu privire la modul în care scenariștii sunt plătiți pentru serialele difuzate pe platformele de streaming, precum Netflix, care rămân adesea vizibile ani de zile după ce au fost scrise. De zeci de ani, scenariștii încasează „drepturi reziduale” pentru reutilizarea operelor lor, de exemplu în reluări TV sau vânzări de DVD-uri. Este fie un procent din veniturile realizate de studiouri pentru film sau emisiune, fie o sumă fixă plătită pentru fiecare reluare a unui episod.
CITEȘTE ȘI VIDEO&DOCUMENT România a cumpărat cu peste 300 milioane dolari celebrele drone turcești Bayraktar, devenite simbol și subiect de cântec patriotic în UcrainaPrin streaming, autorii primesc o sumă fixă în fiecare an, chiar și în cazul în care creațiile lor au succes la nivel global, cum ar fi serialul „Bridgerton” sau „Stranger Things”, care au fost văzute de sute de milioane de telespectatori din întreaga lume.
Foto news.ro
WGA solicită astăzi reevaluarea acestor sume „mult prea mici, având în vedere reutilizarea masivă la nivel internațional” a acestora. De asemenea, dorește să discute despre impactul viitor al inteligenței artificiale asupra profesiei de scenarist.
Studiourile, reprezentate de Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (AMPTP) subliniază că „drepturile reziduale” plătite scenariștilor au atins un nivel record de 494 milioane de dolari în 2021, față de 333 milioane de dolari în urmă cu zece ani, în mare parte datorită cererii mari de scenariști în streaming.
În contextul în care radiodifuzorii concurenți au căutat să crească numărul de abonați cu orice preț, patronii spun că acum sunt supuși unei presiuni din partea investitorilor pentru a reduce cheltuielile și a face profituri.
CITEȘTE ȘI VIDEO Flagrant în centrul Capitalei: Doi polițiști de la Brigada Poliției Rutiere, prinși luând mită„Credeți că Disney ar concedia 7.000 de oameni doar pentru distracție?”, a spus o sursă apropiată AMPTP. Potrivit acesteia, „există o singură platformă care este profitabilă în acest moment și aceasta este Netflix”. Industria cinematografică „este, de asemenea, un sector foarte competitiv”.