Am Covid, în cât timp răspunde DSP? Cazul românului care a sunat degeaba de 800 de ori: Elon Musk face roboți humanoizi, noi facem anchete cu pixul!

Am Covid, în cât timp răspunde DSP? Cazul românului care a sunat degeaba de 800 de ori: Elon Musk face roboți humanoizi, noi facem anchete cu pixul!
scris 18 feb 2022

Mulți români confirmați cu Covid se plâng că nu reușesc în această perioadă să contacteze direcțiile de sănătate publică. Autoritățile sunt copleșite de numărul mare de cazuri și spun că nu au suficienți angajați care să răspundă la telefon. Șeful Direcției de Sănătate Publică Arad, Horea Timiș, explică de ce oamenii trebuie să aștepte foarte mult timp: anchetele epidemiologice se fac încă cu pixul pe hârtie.

După ce a fost diagnosticat cu Covid-19, Andrei Pinte, managerul de vânzări al unei companii IT din Cluj, a vrut să afle de la Direcția de Sănătate Publică (DSP) a județului ce trebuie să facă mai departe, potrivit unui reportaj realizat de Europa Liberă.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Alexandru Băloi, Director Divizia de Soluții pentru Antreprenori, Vodafone România: Pentru o afacere mică, primii pași în digitalizare înseamnă prezența în mediul online. E foarte important să poată să te găsească clienții CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Alexandru Băloi, Director Divizia de Soluții pentru Antreprenori, Vodafone România: Pentru o afacere mică, primii pași în digitalizare înseamnă prezența în mediul online. E foarte important să poată să te găsească clienții
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

A sunat de mai multe ori la numărul de pe internet al instituției, însă nu i-a răspuns nimeni. „Mi-am pus un contor pe auto redial-ul telefonului și am ajuns să apelez DSP Cluj de peste 850 de ori, era mereu ocupat”, a spus el.

Cazul tânărului de Cluj poate fi multiplicat la nivel național. Call-center-urile DSP-urilor din toate județele sunt subdimensionate și nu fac față volumului mare de apeluri, ceea ce îngreunează – uneori chiar împiedică – accesul la informații al persoanelor diagnosticate cu Covid.

Numărul foarte mare de cazuri înregistrate zilnic explică și dificultățile de gestionare a anchetelor epidemiologice, spun reprezentanții DSP-urilor din București și din Cluj.

La call-centerul DSP Cluj răspund 18 operatori, inclusiv voluntari, de luni până vineri, între orele 08-16. Permanența în restul intervalului de timp este asigurată doar de o singură persoană.

Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

„Convorbirea telefonică este doar un pas, datele acelea trebuie introduse și în calculator, făcute verificări (statusul vaccinal, spre exemplu, n.red.). Operatorii răspund încontinuu la telefon, iar cel care asigură permanența a avut apel și la 1 noaptea; într-o singură tură a completat aproape 100 de fișe”, a spus șeful DSP Cluj, medicul Mihai Moisescu.

El a subliniat că atât persoanele confirmate, cât și contacții trebuie să știe că au la dispoziție 30 de zile pentru a primi și depune la angajator concediul medical, termen pe care instituția nu l-a depășit până acum cu transmiterea documentelor necesare către medicul de familie.

Volumul de muncă, raportat la personal, este uriaș, a arătat și prefectul Tasnadi Szillard, potrivit căruia în așteptare sunt între 13.000- 15.000 de persoane, care trebuie sunate sau care încearcă ele să contacteze DSP-ul.

În Capitală, numărul operatorilor care efectuează anchetele epidemiologice, telefonic, este unul ridicat. Aproximativ 400 de rezidenți lucrează, în două schimburi, în acest sens, de luni până duminică, între orele 8.00-20.00. Ritmul nu are cum să fie mai alert, la volumul mare de cazuri, explică șefa DSP București, Oana Nicolescu.

„La un număr între 6.000 și 9.000 de pozitivi pe zi, nici dacă am fi o multinațională nu am reuși să facem în timp real anchetele epidemiologice. O astfel de anchetă durează undeva la 20 de minute. Dacă e să luăm în calcul 7.000 de pozitivi și minim doi contacți, nu mai mult, ar însemna peste 20.000 de persoane. Credeți că vreo instituție poate să gestioneze asta?” a întrebat, retoric, medicul.

Medicul a mai spus că, de altfel, numărul contacților declarați de către persoanele confirmate a crescut față de valurile Covid precedente. Ea a admis că digitalizarea ar fi ușurat mult munca și ar fi redus stresul oamenilor.

„Aducem oameni peste oameni, rezidenți, în București, Timișoara, avem zeci de medici angajați, dar cu banii cheltuiți s-ar fi putut contracta o companie de IT care să ne facă un soft, să automatizeze și această parte, după modelul Corona Forms. Suntem în 2022, compania lui Elon Musk face roboți humanoizi și noi facem anchete cu pixul”, a explicat situația șeful DSP Arad, Horea Timiș.

viewscnt
Afla mai multe despre
dsp arad
coronavirus