Gigantul american Oracle a cumpărat startup-ul GloriaFood, cu sediul în București, companie fondată de Oliver Auerbach și Mihai Anghel pentru a furniza softuri destinate comenzilor online în restaurante, o nișă care a explodat în pandemie.
Tranzacția a fost finalizată astăzi.
De ce este important: Calculul este că achiziția va permite Oracle să extindă ecosistemul de POS-uri de comenzi de HoReCa MICROS Simphony Cloud POS cu un sistem global de comenzi și marketing, pentru a permite restaurantelor de toate dimensiunile să devină digitale și să deservească clienții direct prin web, mobil și aplicații.
Sistemul GloriaFood este un SaaS pentru comenzi online care le permite proprietarilor de restaurante să-și creeze aplicații mobile proprii, meniuri de comenzi și să primească și comenzi online. GloriaFood va fi integrat în divizia Oracle Food and Beverage Global Business Unit.
De asemenea interesant: Afacerea din România a explodat în pandemie - Firma care operează platforma a avut anul trecut afaceri de 15,2 milioane lei (de la 5,4 milioane lei în anul precedent) și un profit net de 5,1 milioane lei (de la 1,4 milioane lei), cu aproape 20 de angajați, conform datelor analizate de Profit.ro.
Firma a fost controlată până la acest moment de Oliver Auerbach (cetățenie germană, 77,5% din acțiuni), Mihai Anghel (19,5%) și Cosmin Ancuța (3%), conform termene.ro.
GloriaFood a avut anul trecut circa 22.000 de clienți activi și 15.000 de clienți plătitori. Conform datelor din decembrie, GloriaFood procesa comenzi în valoare de 100 de milioane de dolari pe lună.
CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților"Curry-ul tau e fierbinte, însă afacerea ta nu?! Te vom ajuta să îți creezi propriul tău site optimizat, cu opțiunea de comanda online, în doar câteva secunde. Nu ai nevoie de cunoștințe de programare. :) Persoanele care folosesc site-ul nostru optimizat și-au crescut vânzările online cu 162%", este mesajul firmei către potențiali clienți.
GloriaFood, pe piață de 7 ani, este dezvoltat de o echipă de români, investiția inițială fiind de 150.000 de euro. La acest moment are 22.000 de restaurante active care folosesc soluția în peste 150 de țări.
Oracle, al doilea cel mai mare producător mondial de aplicații software, după Microsoft, a înregistrat în 2020 prin cele două subsidiare din România un business de 1,265 miliarde de lei, în creștere cu 4,6% față de anul precedent.
Cumulat, cele două subsidiare aveau la finele anului trecut un număr mediu de 4.326 de salariați, de la 5.379 în 2019.
Pe plan global, Oracle are birouri în 145 de țări și peste 137.000 de angajați, înregistrând anul trecut venituri de aproape 40 miliarde de dolari.
În România, sectorul de ecommerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019, când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 4,3 miliarde de euro, potrivit calculelor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online). Creșterea a fost cu circa 500 de milioane de euro peste previziunile inițiale, pe fondul pandemiei Covid-19, care a accelerat ritmul cumpărăturilor online, precum și procentul plăților online prin card.