Tarom caută combustibil la preț fix, toți furnizorii au refuzat însă ideea

Tarom caută combustibil la preț fix, toți furnizorii au refuzat însă ideea

Compania aeriană de stat Tarom, după un an în care și-a înlocuit managerul străin reproșându-i că nu a tăiat din pierderi, a încercat să găsească, inclusiv în străinătate, un furnizor dispus să îi livreze combustibilul la un preț fix, indiferent de evoluția mondială a prețului, dar a eșuat. Acum, Tarom negociază cu băncile un contract care să o apere de riscul creșterii prețului.

În încercarea de a primi combustibil la preț fix, Tarom a cerut oferte atât de la furnizorii din țară Air BP Sales Romania, OMV Petrom, Eurospeed, dar și de la furnizorii externi Air BP Limited, Air Total International, Eni Aviation, Kuwait Petroleum, Lukoil Moldova și World Fuel Services. A primit însă răspuns doar de la 5 furnizori și toți i-au transmis că nu-i pot oferi o cotație de preț fix pentru combustibilul de aviație, deoarece riscurile aferente fluctuațiilor prețului petrolului de pe piața internă și cea internațională sunt de natură a genera costuri suplimentare care nu pot fi estimate.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe acest fond, Tarom s-a îndreptat spre bănci pentru a încheia contracte de hedging care să-i acopere riscul de creștere a prețului la combustibil și le-a chemat la sediu, pentru discuții.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
După pensii speciale, parlamentarii vor să aibă și propria armată, dotată cu tancuri, artilerie și avioane de luptă CITEȘTE ȘI După pensii speciale, parlamentarii vor să aibă și propria armată, dotată cu tancuri, artilerie și avioane de luptă

Hedging-ul este operațiunea prin care o bancă acceptă să protejeze clientul, printr-un contract futures, împotriva fluctuațiilor nefavorabile ale cursului valutar, acoperindu-i diferența de preț în plus, dar și rămânând cu bani dacă prețul scade față de cel contractual.

Negocierile au fost inițiate acum cu BRD, BCR, Unicredit, Raiffeisen și CITI.

Tarom a raportat pentru primul semestru al anului pierderi de 28,6 milioane lei (peste 6 milioane euro), de opt ori mai mari față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri si cheltuieli, din cauza anulării sau întârzierii unor curse, dar și pe fondul performanței slabe a conducerii executive din primele trei luni ale anului. Raportat la nouă luni, pierderile Tarom au fost diminuate la 13 milioane lei.

Practică printre angajații Tarom: Rezervări la tarife mici pentru cunoscuți. Rezultatul: Demisie și reorganizarea Direcției Comerciale CITEȘTE ȘI Practică printre angajații Tarom: Rezervări la tarife mici pentru cunoscuți. Rezultatul: Demisie și reorganizarea Direcției Comerciale

Deși a transportat aproape 1,9 milioane pasageri în primele nouă luni ale acestui an, în creștere cu 3,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, când a transportat 1,8 milioane pasageri, Tarom a trecut oficial pe locul al treilea în topul companiilor aeriene care activează în România, la cinci ani după ce a pierdut poziția de lider în fața Wizz Air.

În octombrie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Moșteanu a declarat că Tarom are potențial de redresare, însă va trebui o voință politică solidă din partea următorului guvern pentru a lua măsuri radicale și pentru a așeza compania "pe baze economice reale, adaptate la economia de piață din 2017”.

După cum Profit.ro a relatat anterior, în luna iunie, compania Tarom a decis să angajeze un expert independent care să o ajute să selecteze un nou director general, în postul rămas vacant după ce belgianul Christian Heinzmann a fost demis și acuzat de obținerea de rezultate slabe. Tarom a stabilit și cuantumul indemnizației fixe pentru viitorul șef al operatorului aerian: aproximativ 5.200 euro net pe lună, circa jumătate din cât primea Heinzmann.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
combustibil