TUI Travel Center/Eurolines, cea mai mare rețea de agenții de turism din România, cu peste 80 de sedii, va depăși în acest an 100 de milioane de euro vânzări, cu 30% mai mult decât anul trecut. Cea mai mare creștere au avut-o destinațiile exotice (Thailanda, Maldive, Republica Dominicană, Mexic, Sri Lanka etc.), un cuplu cumpărând o astfel de vacanță de Revelion cu 84.000 de euro. Cea mai slabă evoluție, cu o dinamică de doar 10%, au avut-o destinațiile interne. Un pachet mediu pentru o vacanță în România s-a ridicat la 320 de euro, față de 300 de euro în Bulgaria, în condițiile în care pachetele cumpărate la vecinii noștri au fost all inclusive.
Per total, cifra de vânzări a grupului Eurolines, alcătuit din 22 de companii și deținut de omul de afaceri Dragoș Anastasiu, s-a majorat în 2017 cu 20 % și a ajuns la 150 milioane euro. Vânzările de pachete turistice ale rețelelor TUI TravelCenter și Eurolines s-au majorat cu 50 % față de 2016. Pentru TUI TravelCenter, creșterea vine în special din majorarea vânzărilor pentru destinațiile din zona mediteraneană (Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Malta) și pentru cele exotice. Destinații exotice precum Thailanda (cu un avans al vânzărilor de peste 100%), Maldive, Rep. Dominicană, Mexic, Sri Lanka și Tanzania sunt tot mai căutate de către români pentru că sunt din ce în ce mai accesibile. Prețurile au scăzut față de acum 7-8 ani, puterea de cumpărare și disponibilitatea românilor de a călători tot mai departe sunt mai mari. De exemplu, prețul pachetelor pentru Krabi, Thailanda, pornește de la 559 euro/pers (avion, cazare la hotel 3 stele, mic dejun și transfer), tarif comparabil cu cel pentru o vacanță în Grecia.
"Este cel mai bun an pe care l-am avut vreodată. Piața se maturizează și oamenii încep să pună preț pe încredere și siguranță. Anul acesta este, pentru noi, al 8-lea consecutiv în care avem creșteri", a declarat într-o conferință de presă Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines.
Reprezentanții Eurolines se așteaptă, însă, ca anul viitor vacanțele în Turcia să se scumpească cu până la 10%, față de media de 690 de euro pe pachet, cât a fost în acest an. O vacanță în Grecia cumpărată de la Eurolines a costat, în medie, anul trecut 550 de euro, una în Spania 800 de euro, la fel ca un sejur mediu în Thailanda.
Cea mai scumpă vacanță cumpărată în acest an a fost un sejur de zece nopți de Revelion în Maldive, la hotel Sonera Fushi (6 stele), pentru care un cuplu a plătit 84.000 de euro. Cu toate acestea, media vacanțelor de lux a coborât în acest an. "Cei care cumpărau în anii trecuți vacanțe de 40-50.000 de euro acum aleg pachete mult mai ieftine", a afirmat Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI Travel Center/Eurolines.
Rețeaua de agenții Eurolines a crescut de la 52 anul trecut la 80 în acest an, iar afacerile, care acum șase ani atingeau 26 de milioane de euro vor depăși 100 de milioane în acest an. TUI Travel Center are în portofoliu 12 destinații în regim charter în parteneriat cu TUI în Turcia, Grecia și Spania și 23 de curse săptămânale cu plecare din principalele orașe din țară.
Nova Travel, turoperatorul Grupului Eurolines, a avut în 2017 o cifră de vânzări de 12 milioane de euro, în creștere cu 14 % față de nivelul din 2016. Nova Travel a organizat în sezonul estival 2017 curse charter către cele mai iubite destinații estivale, respectiv către Grecia (insulele Creta, Rodos, Corfu, Santorini și Zakynthos), Turcia (Antalya) și Spania (insulele Tenerife, Mallorca). A organizat până la 23 de plecări pe săptămână din București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. În luna mai 2017, Nova Travel a încheiat o poliță de asigurare în caz de insolvență/faliment în valoare de 150.000 USD, triplând benevol suma minimă prevăzută de lege.
Green Village Resort din Sfântu Gheorghe, Delta Dunarii va încheia anul 2017 cu o cifră de vânzări de aprox. 2,2 milioane euro, cu 22 % mai mare față de anul precedent. Numărul de turiști români și străini care au vizitat Green Village Resort a crescut în 2017 cu 10 % comparativ cu 2016, la peste 11.000 persoane.
Grupul Eurolines își păstrează focusul pe invesțiile în tehnologie și digitalizare prin dezvoltarea platformelor sistemelor de rezervări, invesțitii într-un sistem CRM, automatizarea proceselor interne și continuarea invesțiilor în site. Compania și-a propus creșterea ponderii vânzărilor online, care reprezintă sub 10% din total în acest moment. În următorii 5 ani, ținta este ca vânzările online să atingă 40% din vânzările totale.
Pentru anul viitor, TUI TravelCenter și-a bugetat o creștere de 12% a vânzărilor, iar Green Village Resort și-a propus o cifră de vânzări mai mare cu 15% și continuarea investițiilor în valoare de 300.000 euro. Nova Travel estimează pentru 2018 o cifră de vânzări de 13,1 milioane de euro, plus 6 % comparativ cu nivelul din acest an. În 2018, Nova va introduce în oferta sa o cursă charter nouă către Cipru, va crește numărul total de locuri disponibile cu 30% față de 2017 și va inaugura un parteneriat cu Sunexpress (charter Lufthansa - Turkish Airlines) pe ruta București-Antalya. Pentru cursele charter din 2018, Nova Travel își propune un grad de ocupare de minimum 95%.
Pentru Danubius Travel este așteptată o majorare de 40 % a cifrei de vânzări în 2018, până la nivelul de 29 milioane de euro, obținută din creșterea vânzărilor pe cele 2 platforme: hotel-link.ro și cruise-link.ro. Întreg grupul Eurolines vizează o creștere de 15% a cifrei de vânzări comparativ cu 2017.
"Principala problemă în turismul românesc este lipsa forței de muncă. Avem tot ce ne trebuie ca să ne dezvoltăm accelerat, mai puțin resursa umană", a mai spus Anastasiu.