Viitoarea companie a grupului Electrica SA, Electrica Energie Producție, ce urmează a fi înființată în cadrul AGA de 11 august, ar putea lansa primele sale proiecte greenfield pe parcursul anului viitor, a declarat CEO-UL Electrica SA, Corina Popescu, în cadrul celei de-a cincea ediții a Videoconferinței Profit.Energy.Forum - Energia post-coronavirus.
Videoconferința Profit Energy.forum a fost organizată cu sprijinul Electrica Furnizare, Nuclearelectrica, Complexul Energetic Oltenia, Biriș Goran, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), Hidroelectrica și Grup Servicii Petroliere, fiind transmisă în direct și de PROFIT NEWS TV
“Probabil că pe parcursul anului viitor vor apărea primele proiecte greenfield pe care la avem în momentul de față în portofoliu, sub pălăria noii companii de producție”, afirmat Corina Popescu.
Pe ordinea de zi a Adunării Generale a Acționarilor (AGA), convocată pentru data de 11 august, este propusă înființarea Electrica Energie Producție, companie în care Electrica SA ar deține 99,9920% din capitalul social, în timp ce Societatea Filiala de Întreținere și Servicii Energetice Electrica Serv SA restul de 0,008%
“Am pus bazele unei companii de producție la nivelul grupului, Electrica Energie Producție, pentru că toată activitate trebuie să stea sub o umbrelă separată și clară. Avem planuri de a revolta capacități de 400 MW, după ce în prima etapă, am început anul trecut cu 10 MW. Suntem în negocierii și cu companii care deja produc, dar țintim și proiecte noi, de producție de energie regenerabilă, cu înmagazinare (storage), pentru a acoperi curbele de consum ale clienților noștri.”, a explicat CEO-ul Electrica SA.
Referitor la procesul de liberalizare a pieței, Corina Popescu a precizat că, de la începutul anului, Electrica Furnizare are 800.000 de clienți care au trecut din piața de serviciu universal pe piața liberă, cu contracte noi.
“Am intrat la 1 ianuarie cu o zestre de 200.000 clienți, deci peste 1 milion de consumatori într-o perioadă record de 6 luni, pe care i-am trecut din această piață de serviciul universal către piața liberă”, susține CEO-ul Electrica.
În plus, Electrica a oferit posibilitatea clienților de a beneficia de un discount până la finalul lunii august, nu până în iunie precum concurenții săi.
În opinia Corinei Popescu, viitorul va aparține acelor furnizori de servici, și nu de utilități, furnizori care vor adăuga consumatorului final o plus valoare.
Chiar dacă Electrica s-a concentrat în ultimele luni pe automatizarea rețelelor, așteptările ca totul să se facă peste noapte sunt nerealiste, crede directorul companiei, care susține că informarea corectă a consumatorului final ar ajuta în prezent cel mai mult
“Informarea trebuie să vină cu date comparabile pentru ca clientul să nu ia o decizie în necunoștință de cauză. În prezent, consumatorii nu-și cunosc drepturile și nu fac diferența din activitatea de furnizare și distribuție”, a detaliat Corina Popescu, adăugând totodată că acest proces de educare a consumatorilor ar mai putea dura încă 1-2 ani.
CITEȘTE ȘI Profit.Energy.Forum - Havrileț: Ringul sectorului energetic, vizat de fonduri de investiții nemaiîntâlnite până acumSchimbarea contractului doar cu buletinul, informări la nivelul presei locale și centrale, organizarea de caravane, traducerea contractelor și ofertelor în diverse limbi și consilierea clienților sunt câteva dintre acțiunile pe care Electrică le-a întreprins de la începutul acestui an.
“Această consiliere poate să vină ca un serviciu suplimentar. Furnizorii, pe lângă un preț foarte buni, trebuie să ofere consiliere. Electrica este un partener pe termen lung, nu pe termen scurt, nu suntem genul de furnizori care să facem o ofertă pentru ca apoi să nu ne putem onora contractul”, a afirmat Corina Popescu.