România nu are o strategie de dezvoltare a turismului, iar în domeniul marketingului de turism nu știe unde se îndreaptă, apreciază, într-o discuție cu Profit.ro, Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). "Ne lăudăm că avem o treime din apele termale ale Europei. Asta este foarte frumos, pentru că are Dunărea din ce să se umple, că ele curg la vale. Dar în rest nu ne folosim de ele", spune oficialul.
România nu are nu doar o strategie de dezvoltare a turismului, ci mai multe, astfel că fiind mai multe documente, nu se mai știe exact care dintre aceste strategii este și urmată. Aceasta în cazul în care este urmată vreuna, crede Răducan. În opinia sa, nici în domeniul marketingului turistic, România nu știe unde se îndreaptă.
În opinia sa, turismul românesc nu are, așa cum se întâmplă în alte țări în care această industrie este puternică, o direcție prioritară și câteva direcții secundare. "Ne lăudăm că avem o treime din apele termale ale Europei. Asta este foarte frumos, pentru că are Dunărea din ce să se umple, că ele curg la vale. Dar în rest nu ne folosim de ele", mai spune Dragoș Răducan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România, adaugă acesta, are nevoie de un specialist străin în marketing turistic, cu experiență internațională și pe care să-l recomande realizările. Există astfel de oameni, care au ridicat orașe, au lansat destinații și au făcut "din praf" locuri de vacanță.
României îi lipsește identitatea turistică, iar asta se simte în permanență pe plan extern, mai consideră oficialul din turism.