România nu va mai figura din 2016, după o prezență de trei ani, în cataloagele tipărite ale Neckermann cu oferte de turism, subsidiara germană a unuia dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, Thomas Cook, după ce, în 2012, și alt gigant al turismului mondial, TUI, a renunțat să mai tipărească în cataloagele sale oferta turistică a României.
"În 2015 am fost prezenți în șapte cataloage tipărite (ale unor turoperatori străini - n.r.). Pentru 2016, da, este adevărat, Neckermann ne-a scos", a declarat joi, într-o conferință de presă, Anca Nedea, noul președinte al Autorității Naționale pentru Turism (ANT).
Oficialii din turism nu au explicat motivele pentru care Neckermann a renunțat să mai promoveze România în cataloagele sale, dar cu câțiva ani în urmă, când TUI a luat aceeași măsură, motivul a fost nemulțumirea grupului german vis-a-vis de condițiile de cazare de pe litoral, prețurile mari practicate și condițiile precare oferite turiștilor la mare.
Cataloagele tipărite ale TUI și Neckermann sunt distribuite în mai multe țări și au tiraje de milioane de exemplare. Oferta României a fost scoasă din cataloagele care se distribuie în Germania și care au cele mai mari tiraje.
Neckermann a început să opereze pe piața românească în 2012, după ce se retrăsese în urmă cu trei ani, și aduce anual în România 6-7.000 de turiști străini, în special pe litoral.
Potrivit oficialilor din turism, în România ajung anual și se cazează în hoteluri în jur de 1,7 milioane de străini. Dintre aceștia, însă, spun hotelierii, mai mult de jumătate sunt oameni de afaceri veniți în interes de serviciu și nu turiști. România ocupă unul dintre locurile codașe în Europa din punct de vedere al ponderii turismului în PIB și al ponderii turiștilor străini în numărul total de turiști, iar litoralul românesc este, poate, cel mai neatractiv litoral din Europa pentru turiștii străini.