Hotelul construit în Bistrița de regimul comunist, în 1983, după tiparele cărții lui Bram Stoker, Dracula, pentru a-i atrage pe turiștii străini iubitori ai acestui mit, a fost scos acum la vânzare de către actualul proprietar cu peste 7 milioane de euro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Proiectul a început în 1976, când un director cu viziune, care coordona turismul din Bistrița, s-a gândit să-l pună la treabă pe Dracula. Observase că, ani de-a rândul, mii de turiști străini ajungeau în zonă, pe urmele cărții Dracula, a lui Bram Stoker, întrebând de castelul Contelui, dar nimeni nu avea ce să le arate. S-a gândit atunci, și a obținut aprobările "de mai sus", de la Partid, să respecte zona și drumurile despre care se vorbea în carte, și așa a ajuns să construiască hotelurile Tihuța, în Piatra Fântânele, și Coroana de Aur, în Bistrița. Practic, în zonă a apărut mai întâi cererea de produse Dracula și abia apoi oferta.
Lucrările au durat șapte ani, deoarece hotelul era construit pe un vârf de munte, la 1.200 de metri, care a fost efectiv ras pentru a se putea construi acolo. Utilitățile au fost mult mai greu de instalat decât la un hotel obișnuit, iar prețul construcției a fost mult mai mare.
Ioan Moldovan, care a lucrat încă de la deschidere în hotelul Tihuța, își amintește că, imediat după deschidere, în 1983, unitatea s-a umplut de turiști străini, mai ales canadieni și americani, dar și de irlandezi, englezi, suedezi, spanioli, italieni sau francezi. "A făcut foarte multă valută, Ceaușescu, cu iubitorii lui Dracula", spune Moldovan, care estimează că anual, în anii' 80, veneau pentru circuite Dracula peste 5.000 de străini în România.
După '89, hotelul și-a schimbat numele în Castel Dracula, iar foștii angajați l-au preluat în locație de gestiune. Moldovan, fost bucătar în hotel la momentul deschiderii, a ajuns în timp administrator și, ceva mai târziu, proprietar.
Hotelul, construit pe un teren de peste 11.000 de metri pătrați, are 67 de camere și trei restaurante, fiind clasificat la trei stele. Chiar și acum, majoritatea turiștilor, adică peste 60%, sunt străini, de la americani și canadieni până la asiatici și europeni. Recent, proprietarul l-a scos la vânzare cu peste 7 milioane de euro, pe motivul că dorește să se concentreze pe celalalte afaceri ale sale - o fabrică de procesare a cărnii și activități de turism în zona Bistrița, iar întreținerea unui hotel este costisitoare.
La începutul anilor 2000, ministrul de atunci al Turismului, Dan Matei Agathon, a încercat să-l exploateze mai mult pe Dracula, venind cu ideea construirii unui parc turistic cu acest nume în apropiere de Sighișoara. Proiectul a fost abandonat la presiunile mai multor ONG-uri, care au acuzat că o investiție de o astfel de anvergură ar distruge zona. Chiar și fără investiții ale statului român, Dracula atrage în continuare turiști străini în România.