Compania Tymbark, controlată în România de grupul polonez Maspex Wadowice, este interesată să preia producătorul de apă minerală Bilbor Mineral Water, parte din grupul United Romanian Breweries Bereprod (URBB), intrat în insolvență în februarie anul trecut, au declarat pentru Profit.ro surse apropiate tranzacției.
Bilbor este un brand de apă minerală poziționat pe segmentul premium, având o valoare de piață, care include marca, licența, fabrica, echipamentele și stocurile, de 5,3 milioane de euro. În cazul unei vânzări forțate pe motiv de faliment sau lichidare, valoarea brandului a fost calculată la 3,45 milioane de euro.
La acest moment, tranzacția este în fază de analiză a dosarelor, au arătat sursele citate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contactați de Profit.ro, reprezentanții URBB au confirmat informația.
"Creditorii Bilbor Mineral Water SRL (inclusiv URBB) au fost informați de către CITR Filiala București SPRL, în calitatea sa de lichidator judiciar, despre interesul companiei Tymbark în preluarea afacerii Bilbor. Până în acest moment, compania noastră nu deține informații despre o ofertă concretă în acest sens", au transmis aceștia la solicitarea Profit.ro.
Casa de Insolvență Transilvania, filiala București, este administratorul judiciar al Bilbor.
La rândul său, reprezentanții Tymbark, parte a unui grup care produce sucuri, ciocolată și ceaiuri instant sau biscuiți și covrigei, au precizat pentru Profit.ro că obiectivul principal al companiei în România este de consolidare a poziției pe piață, fără ca, în principiu, să fie exclusă dezvoltarea și pe alte piețe de consum.
"Obiectivul principal al companiei noastre, în România, este acela de consolidare a poziției deținute pe piețele pe care activăm, neexcluzând de principiu dezvoltarea și pe alte piețe de consum. Vă vom ține la curent în cazul în care vom avea informații privind eventuale proceduri de achiziții sau fuziuni pe piața românească, momentan nefiind cazul", a fost răspunsul Tymbark.
Aceasta ar fi a doua achiziție majoră a Tymbark în România pe parcursul unui an, după ce, în august 2015, a preluat îmbuteliatorul de ape minerale naturale Rio Bucovina, deținut până atunci de frații controversatului om de afaceri sirian Omar Hayssam, prin firma Emparador, înregistrată în Bulgaria. Tranzacția a fost aprobată de Consiliul Concurenței în luna martie.
CITEȘTE ȘI Sensiblu cumpără 78 de farmacii Polisano, printr-o tranzacție de circa 20 milioane euroBilbor Mineral Water a fost lansată în 2010 și a presupus o investiție inițială în valoare de peste 10 milioane de euro în construcția unei fabrici în localitatea Bilbor, din județul Harghita, la 12 kilometri de Borsec. Bilbor este un brand de apă minerală poziționat pe segmentul premium, izvoarele de proveniență a apei aflându-se în munții Călimani, județul Harghita.
Pe lângă Bilbor, URBB are în portofoliu mărci de bere precum Tuborg, Carlsberg și Skol și sucurile Granini.
Potrivit unui raport realizat recent de firma de evaluare Darian pentru Casa de insolvență Transilvania, valoarea de piață a Bilbor Mineral Water (mărci, licențe, fabrica, echipamente, stocuri etc) este de 5,3 milioane de euro, iar printr-o vânzare forțată prețul ar ajunge la 3,45 milioane de euro.
"Având în vedere că, la data evaluării, S.C BILBOR MINERAL WATER S.R.L. se află în insolvență și nu mai desfășoară nicio activitate începând cu finalul anului 2014, evaluarea portofoliului de mărci comerciale, inclusiv a designului sticlei Bilbor, s-a realizat în ipoteza reluării activității de către un potențial investitor, în termenul legal de valabilitate a licenței de exploatare", se arată în raport.
Potrivit planului de reorganizare a societății realizat de Casa de Insolvență Transilvania, principala cauză care a determinat intrarea în insolvență a Bilbor a fost blocarea procesului decizional cauzată de neînțelegerile între asociați.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Persoanele cu mari averi vor fi obligate de Fisc să achite și o penalitate de nedeclarare dacă sunt prinse cu bani ascunșiGrupul Maspex Wadowice este una dintre cele mai mari companii din Europa Centrala și de Est pe segmentul produselor alimentare, cu afaceri de aproape 800 de milioane de euro. Brandurile Maspex ajung în peste 50 de țări din toată lumea.
Grupul are în portofoliu sucurile pentru copii Tedi, nectarurile și sucurile Tymbark, ciocolata caldă și cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudră pentru cafea Coffeeta, biscuiții sărați (crackers) și covrigeii (brezels) Salatini.
Maspex a intrat pe piața românească în anul 1996, iar preluarea Rio Bucovina a fost a treia pe care realizată în România. În 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar în 2013 a preluat brandurile Salatini și Capollini - biscuiți sărați (crackers) și covrigei (brezels). Activitatea de producție a Tymbark Maspex România este concentrată în Vălenii de Munte.
Anul trecut, Tymbark Maspex România a înregistrat o cifră de afaceri de 327 de milioane de lei, în creștere cu 8,7% comparativ cu 2014, și un profit net de 26,4 milioane de lei, de 1,4 ori mai mare.