Retailerul suedez H&M, al doilea cel mai mare vânzător de haine din România, intenționează să își deschidă primul centru național de distribuție, lângă Ploiești, potrivit surselor Profit.ro. Depozitul suedezilor va fi dezvoltat de grupul CTP și va avea, într-o primă fază, circa 40.000 de metri pătrați, similar cu ce are deja retailerul polonez de modă LPP.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CTP va realiza, într-o primă etapă, un prim centru logistic cu o suprafață de circa 40.000 de metri pătrați pentru H&M, retailerul având opțiunea de a dubla capacitatea de depozitare în anii următori, spun sursele Profit.ro, care adaugă că unitatea va avea acces la centura municipiului Ploiești.
Astăzi, cele 56 de magazine H&M din România sunt alimentate din centrele de distribuție pe care retailerul le are în afara țării.
Decizia suedezilor de a realiza un centru național de o asemenea mărime este un semnal pozitiv primit cu entuziasm de piața imobiliară.
„Ca practică standard, H&M Group revizuiește și evaluează continuu cerințele logistice și cerințele de capacitate pentru a satisface cel mai bine nevoile afacerii. Nu avem alte comentarii de făcut“, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții din Suedia ai H&M.
Contactați de Profit.ro pentru detalii despre acest proiect, reprezentanții CTP nu au răspuns până la publicarea acestui articol.
Cu o suprafață închiriată de circa 40.000 de metri pătrați, H&M ar intra în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite din România, după LPP și eMAG/Fashion Days. Retailerul polonez LPP a finalizat anul trecut procesul de dublare a capacității sale de depozitare din România, până la 44.000 de metri pătrați.
Dacă H&M va ajunge la 80.000 de metri pătrați, va depăși chiar și rețeaua logistică a Metro, care are depozite de 68.000 de metri pătrați în România.
Dezvoltarea unui centru de distribuție pentru H&M lângă Ploiești va bifa încă un oraș nou pe harta rețelei de depozite deținute de CTP în România.
CTP deține o suprafață totală de peste 2,1 milioane de metri pătrați de depozite în 15 orașe: Arad, Brașov, București, Caransebeș, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Oradea, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Turda, Ineu și Salonta, care îl face cel mai mare proprietar de astfel de spații din țară.
Vânzările H&M în România s-au majorat cu 19% până la 102,8 milioane de euro în primul semestru fiscal încheiat în 31 mai 2021, ultime date financiare disponibile. Compania a obținut în România în anul fiscal 2020, încheiat în 30 noiembrie 2020, o cifră de afaceri totală de 208 milioane de euro. Cu aceste afaceri s-a plasat pe locul doi în topul celor mai buni vânzători de haine din România, după grupul Inditex, care deține Zara, și în fața eMAG/Fashion Days și a Pepco.
La nivel internațional, grupul H&M traversează o perioadă turbulentă. A decis să închidă 240 de magazine, inclusiv ca efect al sistării operațiunilor din Rusia, Belarus și Ucraina, pe fondul războiului.
Pentru acest an, H&M Group plănuiește să deschidă 95 de magazine, în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est, dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine mai puțin, conform Retail Detail.
Decizia H&M de a deschide în România un centru de distribuție vine pe fondul majorării vânzărilor online, activate de pandemie. Piața de comerț electronic din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu. Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.