Omul de afaceri timișorean Vasile Albulescu, care deține o firmă specializată în foraj și a intrat în 2014 în industria hotelieră, cumpărând Carol Park, cel mai luxos hotel din țară, a constatat după doar 3 luni de la încheierea lucrărilor de renovare că este greu să administreze un astfel de complex fără experiență în turism și încearcă acum să îl vândă sau măcar să îl închirieze către un operator specializat. La vânzare, prețul cerut este, conform unor surse din piață, de 6 milioane de euro, dublu comparativ cu prețul de achiziție vehiculat în 2015 și neconfirmat de Albulescu.
Profit.ro a relatat despre intențiile proprietarului Carol Park în luna martie a acestui an, la acel moment omul de afaceri arătându-se optimist.
"Mi-a plăcut clădirea, mi s-a părut un activ interesant și de aceea am cumpărat-o. Vreau să o refac și să o pun în valoare", a declarat atunci, pentru Profit.ro, Vasile Albulescu.
Acum, hotelul, construit în 1907 de arhitectul elvețian Adolf Suter, prieten apropiat al Regelui Carol I al României, a fost scos la vânzare și/sau închiriere, în funcție de ce ofertă va primi, după 3 ani de renovări și o investiție de câteva milioane de euro.
Prețul de 6 milioane de euro, cerut pe imobil, nu a fost confirmat de proprietar.
"Când a văzut această clădire, actualul proprietar s-a îndrăgostit de ea, dar ulterior a înțeles că, pentru a avea în portofoliu o asemenea proprietate, reclamă și o imensă responsabilitate", afirmă Anca Nedea, specialist în industria hotelieră care reprezintă proprietarul în demersul său de închiriere sau vânzare.
Ea adaugă că este foarte greu să operezi un hotel atât de exclusivist nefiind specializat în așa ceva. Acest motiv, spune Nedea, l-a făcut pe proprietar să se gândească la închirierea clădirii și, eventual, la o vânzare. "Poate fi și vândut, dar nu este prima opțiune a proprietarului", mai spune ea.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Cel mai luxos hotel din România, închis în ultimii trei ani, revine în piață după ce a fost cumpărat de un timișoreanFostul proprietar al carol Park a fost Adrian Petre, ex-angajat la hotelul Lowell din New York, care a încercat să aducă în România din experiența de peste Ocean. Aceasta după ce a constatat că turiștii de lux care ajungeau în țară aveau de ales între mai multe hoteluri de cinci stele, însă nu exista niciunul cu adevărat exclusivist. Adrian Petre cumpărase clădirea cu 1 milion de dolari, în 2003.
El a transformat clădirea în hotel de lux, printr-o iar investiție totală de 6 milioane de euro, din care mobilierul a costat 1,5 milioane de euro. Doar candelabrul uriaș din hol, înalt de patru etaje, a costat peste 100.000 de euro. Tarifele de cazare erau la rândul lor exclusiviste - 450 de euro pe noapte, de trei ori mai mari decât la cele mai scumpe hoteluri din București. Hotelul a fost afiliat la Small Luxury Hotel, fiind dealtfel și singurul de pe piața locală inclus în topul unităților de lux al revistei americane Condé Nast Traveler.
Deși la început a atras clienți celebri, precum cântăreața Beyonce, actorul Nicholas Cage, Deep Purple sau Enrique Iglesias, ceva nu a mers cum trebuie în business-ul lui Adrian Petre, pentru că în 2008 a încercat să scoată hotelul la vânzare cu 14 milioane de euro. Cum nu a găsit clienți, doi ani mai târziu l-a ieftinit la 11 milioane de euro, pentru ca după alți câțiva ani să-i coboare prețul la 7 milioane de euro. Ulterior, firma lui Petre a intrat în insolvență, iar hotelul a intrat în executare silită.
Omul de afaceri Vasile Albulescu l-a cumpărat în 2014 la o licitație publică organizată de executor. Prețul de achiziție de 2-3 milioane de euro, vehiculat în piață, nu a fost confirmat de cumpărător pentru Profit.ro.
Este greu de crezut că un hotel de lux, cu doar 17 camere, poate fi operat cu succes în România, în condițiile în care în București nu dau năvală vedete care să-și dorească să se cazeze într-un loc exclusivist. Poate că, până la urmă, proprietarul va reuși să vândă clădirea unui miliardar sătul de Pipera, care vrea o locuința la fel de mare și deloc mai scumpă decât cea în care stă acum, dar cu avantajul de a fi în centru.