Mai mult de jumătate dintre românii care pleacă în vacanțe cu prețuri medii de sub 500 de euro "se uită" la diferențe și de 1% dintre pachete, iar pentru a găsi o reducere de 5 euro căută chiar și câteva zile pe internet, intră și cer oferte în mai mult de șapte agenții de turism. Din acest motiv, mai mult de 65% din munca unui agent de turism o reprezintă căutarea de oferte pentru persoane care, în final, nu cumpără vacanța, a declarat, pentru Profit.ro, Cosmin Marinof, director de vânzări la Eurolines, reprezentantul concernului TUI în România.
Marinof spune că, pentru a obține o reducere de cinci euro, mai mult de jumătate dintre turiștii români care cumpără vacanțe la prețuri de sub 500 de euro fac eforturi care costă mult mai mult decât discountul pe care și-l doresc: pierd câteva zile căutând pe internet și aleargă prin tot orașul, intrând, în medie, în șapte agenții de turism. La finalul acestui maraton nu găsesc, însă, întotdeauna reducerea la care au visat.
"Vin în agenție cu oferte printate de pe nu știu unde și ne pun să căutăm. Muncim și apoi trebuie să le mai și demonstrăm că de fapt nu mai sunt locuri. E o mare bătălie pe preț", afirmă Marinof. El a explicat că sunt turiști care vor să meargă în Thailanda cu 200 de euro, având ca experiență de viață doar o vacanță în Bulgaria. În agenții ajung cereri de ofertă pentru Maldive, iar bugetul e de 200 de euro, de zece ori mai mic decât ar fi nevoie.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
"Sau vin, beneficiază de oferte și consultanță de la noi, după care iau oferta, merg la o agenție de colțul străzii și îi roagă să o facă, dar puțin mai ieftin", mai spune reprezentantul TUI. El estimează că un agent de turism pierde 65-70% căutând oferte pe care oamenii nu le cumpără din diverse motive, dintre care cel mai frecevent este că "doar întrebau, de curiozitate".