Consiliul Concurenței începe să analizeze problemele reclamate de piață față de concurența considerată neloială din partea Uber, Booking și Airbnb, urmând să verifice efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurențial, ca urmare a ritmului accelerat în care se dezvoltă noile afaceri și pe fondul unui cadru de reglementare prezentat ca insuficient adaptat. Profit.ro a relatat recent că Booking.com a venit în România și i-a chemat în premieră pe hotelierii români la o discuție despre planurile liderului de pe piața soluțiilor online destinate călătoriilor, dar a fost acuzat că ajută concurența neloială în România.
"Consiliul Concurenței realizează un studiu pentru a analiza efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurențial. Necesitatea acestui studiu este dată de ritmul accelerat în care se dezvoltă noile afaceri, pe fondul unui cadru de reglementare insuficient adaptat. În plus, există un interes din ce în ce mai mare pentru afaceri de tip Airbnb sau Uber, ceea ce poate avea efecte asupra companiilor tradiționale", se menționează în comunicat.
În cadrul studiului vor fi analizate condițiile structurale ale pieței, comportamentul actorilor și cât de mult acestea influențează evoluția variabilelor pieței (preț, calitate, diferențierea produselor etc.). De asemenea, se va efectua o analiză detaliată a cadrului legislativ aplicabil și a restricțiilor pe care acesta le-ar putea genera pe piață, precizează reprezentanții autorității de concurență.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În cazul în care vor fi identificate disfuncționalități care afectează mediul concurențial, Consiliul Concurenței poate propune modificarea sau revizuirea reglementărilor, poate emite clarificări sau atenționări către mediul de afaceri sau administrația publică, cu scopul de a elimina barierele concurențiale și de a îmbunătăți eficiența economică a sectorului", se arată în comunicat.
Economia colaborativă se caracterizează prin utilizarea în comun a resurselor fizice și umane, dar și prin modul inovativ în care platformele online permit accesul consumatorilor la o ofertă variată de bunuri și servicii. De exemplu, economia colaborativă este aplicată în domenii precum transport, servicii de cazare sau pe platforme în cadrul cărora sunt tranzacționate bunuri și servicii cu caracter general.