Blue Air țintește o evaluare de până la 500 milioane de lire (aproximativ 584 milioane euro) în urma listării acțiunilor pe bursa londoneză.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Cel mai mare transportator aerian cu capital românesc vrea să atragă până la 250 milioane de lire în cadrul operațiunii, inițial prin emiterea de obligațiuni convertibile și apoi prin vânzarea de noi acțiuni, potrivit The Times.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Blue Air încearcă să reproducă succesul înregistrat de Wizz Air, principalul său rival pe piața românească și în regiune. Compania ungară a strâns 257 milioane de lire printr-o ofertă publică inițială la Londra în 2015, la o evaluare de 600 milioane de lire (818 milioane euro la cursul de atunci).
În același timp însă, cum a anunțat Profit.ro, compania a decis să amâne până în toamna anului viitor lansarea unei emisiuni de obligațiuni de 50 până la 60 milioane de euro pe bursa de la București.
Emisiunea, programată inițial pentru toamna anului trecut, a fost amânată din cauza pandemiei.
Compania românească vrea să își extindă flota la aproximativ 50 de avioane în următorii cinci ani, de la 18 avioane în prezent, prin achiziția de noi aeronave Boeing 737-8 MAX.
În aprilie, Blue Air a devenit primul operator de Boeing 737-8 MAX în România.
Blue Air a comandat 12 avioane Boeing 737 MAX 8 în 2017, primele aeronave fiind estimate să se alăture flotei începând cu vara anului 2019.
Avioanele 737 MAX au fost însă ținute la sol din luna martie 2019, după două accidente în urma cărora au murit circa 350 de persoane.
Aeronavele au primit din nou drept de zbor la începutul acestui an.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Fosta fabrică de diamante RAMI Dacia, construită cu spionii români ai lui Pacepa - demolată. Terenul, vândut pentru un proiect rezidențial cu peste 1.300 de apartamente. "Ceaușescu mi-a ordonat să construiesc o «tabrică»"Blue Air a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie.
Afacerea a fost lansată de Nelu Iordache, condamnat însă în decembrie 2017 la șase ani și trei luni de închisoare în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac - Arad, în care ar fi fost înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci și a unei firme de construcții din Spania.
În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați. Compania low-cost operează zboruri către circa 100 de rute, din 16 țări, având opt baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Larnaca, Liverpool și Torino.
În toamna anului 2018, Blue Air a cumpărat compania aeriană națională a Republicii Moldova, Air Moldova, cu 2,5 milioane euro, preluând totodată datorii de 61,2 milioane euro.
În 2019, Blue Air a înregistrat o cifră de afaceri de 2,19 miliarde de lei, în scădere cu 5,4% față de anul precedent. În schimb, cum a anunțat recent Profit.ro, prin reducerea cheltuielilor totale cu peste 8%, operatorul aerian a revenit pe câștig după trei ani, cu un profit net de 72,2 milioane de lei, de la o pierdere netă de 145,6 milioane de lei în 2018. În intervalul 2016 - 2018, compania a fost pe minus.
Creanțele au crescut cu 66,4%, la 156,3 milioane de lei, iar datoriile totale au urcat cu 4%, la 64,64 milioane de lei, conform datelor www.termene.ro.
Numărul mediu de salariați a urca cu 2,1%, la 1.145 persoane.
Blue Air este controlată de antreprenorul Cristian Rada (acționar majoritar) și fratele său, Mihai Cătălin, prin intermediul Airline Invest.